У СНУ ім. В. Даля обговорили шляхи розвитку української інклюзивної освіти

У СНУ ім. В. Даля обговорили шляхи розвитку української інклюзивної освіти
3 Лютого 2014
Друкувати цю новину

У СНУ ім. В. Даля обговорили шляхи розвитку української інклюзивної освітиУ Східноукраїнському національному університеті імені Володимира Даля відбувся ІІІ Міжнародний науково-практичний семінар «Інклюзія у вищу школу: методологія, теорія, практика».

У роботі семінару взяли участь науковці, викладачі, студенти, перекладачі-дактологи, а також представники спеціалізованих навчальних закладів-інтернатів та громадських та державних організацій людей з обмеженими фізичними можливостями з Києва та Луганської області. Програмою заходу було передбачено проведення пленарного засідання, обговорення доповідей та круглий стіл за участю представників закладів освіти.

«Тема інклюзивної освіти, на жаль, не дуже давно та активно обговорюється в українському суспільстві, – зазначила декан філологічного факультету Далівського університету Ольга Крсек. – Молоді люди з обмеженими можливостями прагнуть стати кваліфікованими професіоналами, бути у всьому такими ж, як і фізично здорові хлопці та дівчата. І ми маємо їм у цьому допомогти, об’єднати свої зусилля для вирішення цієї проблеми».

У першій частині пленарного засідання семінару було презентовано проєкт Центру із інклюзивної освіти філологічного факультету СНУ ім. В. Даля. Робота Центру буде зорієнтована на вдосконалення системи професійної освіти молоді зі слуховими обмеженнями, пошук та розробку інноваційних освітніх технологій для навчання таких студентів, вивчення зарубіжного досвіду впровадження специфічних технічних засобів.

Також у рамках заходу розглядалися актуальні питання надання українській молоді з обмеженими можливостями освітніх послуг, вивчався досвід зарубіжних навчальних закладів, спеціалізовані технології. Зокрема, учасники семінару особливу увагу приділили організації навчального процесу осіб з вадами слуху та зору, психологічним аспектам навчання цих категорій молоді, проблемам їхньої інтеграції до фізично здорового студентського та шкільного товариства. Ольга Крсек розповіла про особливості навчання людей з обмеженими можливостями в американських вишах. «У США фізично здорові люди та люди з вадами мають абсолютно рівні права, що закріплено на законодавчому рівні. Американська філософія ґрунтується на принципах доступності та незалежності кожної людини, тому навіть особи з обмеженими можливостями не стикаються з побутовими незручностями та не мають перешкод в отриманні освітніх послуг», – підкреслила вона.

У результаті роботи учасники семінару прийняли резолюцію, яка містить пропозиції щодо покращення стану та організації інклюзивної освіти в Україні. Зокрема, науковці та практики наголосили на необхідності впровадження курсів підвищення кваліфікації вчителів та викладачів, які проводять інклюзивне навчання, введення посади тьюторів для супроводу учнів та студентів з особливими потребами, розробки навчально-методичних матеріалів для педагогів, що працюють з молоддю з фізичними вадами. Окрім цього, учасники семінару запропонували переглянути норми щодо вступу до школи та вищого навчального закладу молоді з особливими потребами, з тим, щоб виділити один рік для адаптації і соціалізації до інклюзивного процесу.

Східноукраїнський національний університет імені В. Даля

  Категорія: