Сергій Квіт виступив на парламентських слуханнях про проблеми розвитку інклюзивної освіти

6 Червня 2014
Друкувати цю новину

4 червня 2014 року у Верховній Раді України відбулися парламентські слухання на тему «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення».

В обговоренні взяли участь заступник Голови Верховної Ради України Руслан Кошулинський, Міністр освіти і науки України Сергій Квіт, перший заступник міністра охорони здоров’я Руслан Салютін, Голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич,Голова Комітету Верховної Ради з питань охорони здоров’я Тетяна Бахтеєва, Голова парламентського Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та осіб з інвалідністю Валерій Сушкевич, освітяни, лікарі та представники громадськості.

Під час виступу з парламентської трибуни Міністр освіти і науки України Сергій Квіт зазначив, що рівень цивілізованості суспільства визначається, в тому числі, за рівнем забезпечення доступу до якісної освіти дітей з особливими потребами. За словами Міністра, діти не повинні зазнавати будь-якої дискримінації через проблеми свого розвитку. Фундаментальним принципом освіти дітей з особливими потребами є створення умов для кожної дитини, які дають змогу почуватися їй повноправним і поважним громадянином, цінною та захищеною особистістю.

Як підкреслив Сергій Квіт, оптимальним на сьогодні є шлях реалізації та поширення моделі інтегрованого та інклюзивного навчання. Таке навчання є корисним також для інших дітей, тому що вони призвичаюються перейматися проблемами інших людей, стають добрішими і толерантнішими.

За словами Міністра, щороку в дошкільних навчальних закладах зростає кількість дітей з порушеннями психофізичного розвитку, в тому числі дітей з інвалідністю: у 2012 році – 7,9 тисяч дітей, у 2013 році – 8,5 тисяч дітей. З цієї причини щорічно збільшується мережа дошкільних закладів з спеціальними групами. В порівнянні з 2012 роком кількість таких груп збільшилася на 97 і зараз становить 5 147. Відповідно, до трьох тисяч збільшилась кількість дітей, охоплених навчанням та корекційно-розвитковою роботою, які виховуються в цих групах. Сьогодні кількість таких дітей становить близько 85 тисяч.

Як повідомив Міністр, сьогодні спільно з Національною академією педагогічних наук України розроблено проєкт нового положення про психолого-медико-педагогічні консультації. Зараз відбувається його громадське обговорення. «Головне в цьому документі – консультації не мають права направляти дитину до навчального закладу будь-якого типу. Право вибору навчального закладу мають винятково батьки»,- зазначив Сергій Квіт.

«Поступово, крок за кроком, ми намагаємося вирішувати проблеми, причому спільно з Національною Асамблеєю осіб з інвалідністю України, Представництвом дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», Всеукраїнською громадською організацією «Інститут соціальної політики» та іншими. За цю співпрацю щира всім подяка. Адже тільки нашими спільними зусиллями можна досягти позитивних результатів у цій життєво необхідній справі»,- підсумував Міністр освіти і науки.

Урядовий портал

  Новина має такі "мітки":
  Категорія: