КП «Київський метрополітен» постійно дбає про комфорт пасажирів із особливими фізичними потребами та працює над удосконаленням умов для їх вільного доступу до об’єктів підземки. Одним із напрямків цієї роботи є пошук оптимального рішення адаптації для візочників тих станцій, які не обладнані пандусами, підйомниками та ліфтами. Зокрема, наразі досліджуються різні варіанти транспортування осіб на колісних кріслах маршовими сходами метро. Підприємство вивчає іноземний досвід вирішення цього завдання та розглядає імовірність його запровадження на станціях Київського метрополітену, повідомили “Хрещатику” в прес-службі підземки.
Один із варіантів перевезення сходами пасажирів на інвалідних колясках – це мобільний сходовий підйомник. Такий пристрій був випробуваний фахівцями КП «Київський метрополітен» спільно з представниками Всеукраїнського громадського об’єднання «Національна Асамблея інвалідів України» на маршових сходах станції «Театральна», які ведуть до станції «Золоті ворота».
Мобільний підйомник допомагає особі, яка супроводжує пасажира на візку, транспортувати його під час підйому чи спуску маршовими сходами. У процесі експлуатації колісне крісло прикріплюється до підйомника, супроводжуючий направляє його до сходів, встановлює відповідним чином та, підтримуючи за ручку, управляє процесом транспортування. За допомогою підйомного механізму циклічної дії та за підтримки супроводжуючого пристрій пересувається на наступну сходинку вгору або вниз. Швидкість ходу підйомника регульована, за одну хвилину він може подолати від 10 до 18 сходинок. Розрахований механізм на підйом пасажира на візку загальною вагою до 160 кг.
Спеціалісти Київського метрополітену наочно ознайомились з принципом дії мобільного сходового підйомника, а черговий персонал станцій випробував його на практиці. Стало очевидним, що для безпечної роботи даного пристрою в умовах станції необхідно перекривати одні з маршових сходів пересадочного вузла. Під час інтенсивного пасажиропотоку це створюватиме певні незручності та може призвести до скупчення людей на платформі. Окрім того, підйомник потребує гарної фізичної підготовки супроводжуючого та низки сприятливих зовнішніх факторів (суха підлога, стійке взуття користувача та ін.).
У процесі тестування приладу фахівці метрополітену отримали необхідну інформацію, щоб комісійно дати виважену оцінку доцільності його застосування на об’єктах Київського метрополітену з урахуванням технічних та організаційних факторів.
Дбаючи про реалізацію права на доступне середовище людей з особливими потребами, КП «Київський метрополітен» продовжує дослідження застосування в підземці й інших технічних засобів для перевезення пасажирів на колісних кріслах маршовими сходами.
Хрещатик