Людина отримає соціальну допомогу за 2 дні замість 45 завдяки Єдиній інформаційній системі соціальної сфери

Людина отримає соціальну допомогу за 2 дні замість 45 завдяки Єдиній інформаційній системі соціальної сфери
20 Жовтня 2021
Друкувати цю новину

Мінсоцполітики та Мінцифри успішно завершили пілотування  Єдиної інформаційної системи соціальної сфери у чотирьох територіальних управліннях соціального захисту населення та п’яти територіальних громадах Київської та Житомирської областей.

Вона дозволить людині, не виходячи з дому, через особистий електронний кабінет звернутись за соціальною допомогою, проконтролювати призначення та отримати її за кілька днів без черг та паперів.

Таким чином, на практиці буде реалізований принцип єдиного соціального вікна, зручного, ефективного та позбавленого корупції.

Це дасть до 11 мільярдів гривень економії коштів Державного бюджету щороку, які можуть бути спрямовані на підвищення розмірів соціальних допомог.

“Зараз під час призначення допомог інформація про людину декілька разів передається від однієї установи до іншої. В різних випадках це може бути до 5 органів влади. Кожного разу інформація про людину перевіряється та завантажується у декілька не пов’язаних між собою інформаційних систем. В результаті, кожну справу опрацьовують 9-10 фахівців, а людина очікує до півтора місяці на завершення розгляду.

До того ж, за такої організації висока вірогідність помилок через «людський фактор» та технічних збоїв.

Завдяки впровадженню Єдиної інформаційної системи соціальної сфери весь процес від подання заяви до отримання допомоги триватиме 1-2 дні, а обробку справи людини здійснюватимуть лише 3 спеціалісти”, – повідомила Марина Лазебна, Міністерка соціальної політики.

Промислова експлуатація системи розпочнеться наступного року. До неї будуть послідовно підключатись всі громади, а коло бізнес-процесів, які обслуговує система, буде постійно розширюватись.

Найближчими роками до системи увійдуть всі види соціальних виплат – від пенсій та субсидій до виплат по малозабезпеченості і допомоги по безробіттю.

Єдиний соціальний реєстр, створений замість десятка не пов’язаних між собою реєстрів та інформаційних систем, буде єдиним місцем зберігання інформації про людину для надання будь-яких соціальних послуг з потужною системою захисту персональних даних та чітким розмежуванням прав доступу до цієї інформації.

Зокрема, на базі Єдиного соціального реєстру буде консолідуватись вся “пенсійна історія” людини – як в солідарній, так і в обов’язковій накопичувальній системі, коли вона запрацює.

Таким чином, в Україні з’явилась універсальна технологічна інфраструктура для будь-яких соціальних виплат та послуг, яку можна використовувати при змінах системи соціального захисту в майбутньому без витрачання додаткових коштів та створення додаткових структур.

Марина Лазебна зазначила: “Сьогодні ми раді представити результати амбітного проекту, про який нам всі говорили, що реалізувати його неможливо. Але менше ніж за півтора роки спільної напруженої роботи ми розробили Єдину інформаційну систему соціальної сфери. До цього її неодноразово намагались створити протягом 20 років без будь-якого результату. На це були витрачені сотні мільйонів гривень.

Система, яка змушувала людину при зверненні по допомогу збирати численні довідки, вистоювати у чергах, а потім місяцями очікувати на рішення, врешті відійде в минуле.

Для того, щоб гарантувати безперервне призначення соціальних виплат і надання послуг певний час паралельно з ЄІССС працюватиме чинна система.

Процес впровадження досить складний. У ньому задіяно багато людей, які мають навчитись працювати з новим ресурсом і головне – у новій філософії відносин влади і людини. Коли влада виконує сервісу функцію для зручної реалізації прав людини.

Але, завдяки ефективній організації процесу впровадження, ми очікуємо, що повний перехід на роботу виключно через Єдину інформаційну систему соціальної сфери відбудеться у термін до двох років”.

  Категорія: