Освітня програмаМіжнародного фонду “Відродження”
Конкурс на проведення дослідження“Розробка моделі ресурсного центру з інклюзивної освіти”
Починаючи з 1996 року, Міжнародний фонд “Відродження” спільно з вітчизняними та міжнародними неурядовими організаціями успішно реалізував низку проєктів за напрямом «інклюзивна освіта». Впродовж 2011-2012 років було здійснено дослідження «Інклюзивна освіта в Україні: здобутки, проблеми та перспективи» та «Реалії інклюзивної освіти в Україні», видано комплекти навчально-методичних посібників, обговорено в експертному середовищі реалізацію принципів інклюзивної освіти, організовано тренінги задля підготовки та підвищення кваліфікації педагогів для роботи в інклюзивних класах, проведено інформаційні й адвокаційні кампанії.
У результаті спільної роботи українських і міжнародних неурядових організацій і їх співпраці з урядом напрацьовано документи, які закладають регулятивну базу інклюзивної освіти. Постановою Кабінету Міністрів України №872 від 15 серпня 2011 року затверджено Порядок організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах.
Водночас у цій сфері досі існує низка проблем, вирішення яких потребує активного долучення громадських організацій, батьківської спільноти, фахівців та експертів. Зокрема, відчувається брак методичної та загальноінформаційної підтримки інклюзії на допомогу вчителям і керівникам навчальних закладів, батькам і школярам. Одним із визнаних способів розв’язання цієї проблеми є створення ресурсних центрів із питань навчання та соціальної адаптації дітей з особливими потребами як автономних некомерційних організацій. Вони можуть бути координаторами взаємодії всіх зацікавлених груп (батьки, педагоги, управлінці) та центрами інформаційної, методичної та організаційної підтримки ініціатив з упровадження інклюзивного навчання в освітніх установах. В Україні вже є ресурсні центри інклюзивної освіти, проте їх недостатньо, їх матеріальна підтримка не є сталою, а принципи й результати діяльності не набули достатнього поширення й не стали предметом оцінювання та громадського обговорення.
Конкурс спрямовано на проведення моніторингу напрацювань інформаційно-ресурсних центрів з інклюзивної освіти, розробку оптимальної моделі такого центру, який забезпечить широкий спектр послуг відповідно до потреб кожної з цільових груп:
Інформаційно-ресурсні центри мають забезпечити можливості для активного спілкування батьків, педагогів, представників державних структур і громадських організацій, координацію зусиль усіх зацікавлених сторін.
Мета конкурсу: проаналізувати діяльність організацій (осередків), які відіграють роль інформаційно-ресурсних центрів із питань інклюзивної освіти, та розробити модель інформаційно-ресурсного центру з інклюзивної освіти.
Учасники конкурсу: неурядові організації, які працюють в освітньому секторі, експертні центри, незалежні експерти.
Цільова аудиторія: батьки дітей з особливими потребами, педагогічні працівники й асистенти вчителів, шкільні психологи, вчителі-методисти, студенти педагогічних вишів, представники органів управління освітою.
Просимо звернути увагу!
Проєктна пропозиція має містити:
Термін виконання проєкту не повинен перевищувати 12 місяцівЗагальний бюджет конкурсу – 80 тис. грн.Останній термін подання проєктів – 2 вересня 2013 року.Результати розгляду проєктів за конкурсом буде оголошено до 12 вересня 2013 року.
Критерії відбору проєктів:
Проєкти слід оформити згідно з аплікаційною формою конкурсу. Їх слід подати чи надіслати поштою на адресу: Освітня програма, пров. Бехтерєвський, 13-А, м. Київ, 04053. Електронну версію проєкту слід обов’язково надіслати на адреси androshchuk@irf.kiev.ua та lutsishina@irf.kiev.ua.
Загальні умови
Контакти:
Георгій Касьянов,директор програми, kasianov@irf.kiev.ua
Олександр Андрощук, менеджер програми, androshchuk@irf.kiev.ua(044) 461 95 00
Міжнародний фонд “Відродження”