Кроки до професійного виживання

Кроки до професійного виживання
7 Серпня 2017
Друкувати цю новину

Запровадження інклюзивного навчання в Україні свідчить про готовність суспільства і держави переосмислити систему ставлення до прав людей з інвалідністю на надання рівних з іншими можливостей у різних галузях життя, включаючи освіту. Але нагальною проблемою сьогодення залишається брак фінансування інклюзивної освіти та відсутність психологічної культури у суспільстві. Соціально-педагогічні працівники освітніх закладів, які включені у процес впровадження інклюзивної освіти на Вінниччині, та реабілітаційних закладів області, які надають послуги дітям з інвалідністю, дітям групи ризику та членам їхніх родин, мають невисокі заробітні плати та високе емоційне та фізичне напруження, через що мають схильність до професійного та емоційного вигоряння, що найчастіше, призводить до їхнього звільнення. Більшість педагогічних та медичних працівників не мають фінансової змоги оплатити послуги кваліфікованих психологів для покращення свого психологічного стану та формування психологічної стабільності для продовження якісної професійної діяльності в умовах державних освітніх та реабітаційних закладів.

Саме тому, з березня по грудень 2017 року Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток» реалізовує програму «Кроки до професійного виживання» за підтримки Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Вінницької облдержадміністрації. Даний проєкт реалізовується у тісній співпраці з Департаментом освіти та науки Вінницької обласної державної адміністрації, Вінницьким центром соціальної реабілітації дітей-осіб з інвалідністю «Промінь» Міністерства соціальної політки України, Вінницьким міжрегіональним центром професійної реабілітації осіб з інвалідністю «Поділля» та Вінницьким соціально-економічним інститутом Університету «Україна».

Метою проєкту є покращення якості освітніх та реабілітаційних послуг дітям з інвалідністю та дітям групи ризику шляхом підвищення соціальної компетентності, запобігання професійному та емоційному вигоранню соціально-педагогічних та медичних працівників освітніх та реабілітаційних закладів м.Вінниці та Вінницької області.

Даний проєкт передбачає реалізацію низки соціально-педагогічних заходів та розробку інформаційних матеріалів, спрямованих на підвищення соціальної компетентності, запобігання професійному та емоційному вигоранню соціально-педагогічних та медичних працівників освітніх закладів, які включені у процес впровадження інклюзивної освіти на Вінниччині, та реабілітаційних закладів області, які надають послуги дітям з інвалідністю, дітям групи ризику та членам їхніх родин.

В рамках реалізації проєкту вже проведено тренінг для фахівців Вінницького центру соціальної реабілітації дітей-осіб з інвалідністю «Промінь» Міністерство соціальної політики України на тему «Емоційне вигорання та його профілактика»;  тренінг «Емоційне вигорання та його профілактика» для педагогічних працівників Вінницького соціальео-економічного інституту Університету «Україна».

Завдяки реалізації проєкту плануємо підвищити якість інклюзивної освіти на Вінниччині; підвищити надання реабілітаційних послуг для дітей і молоді з інвалідністю та дітей групи ризику; підвищити соціальну компетентність, запобігти професійному та емоційному вигоранню соціально-педагогічних та медичних працівників освітніх та реабілітаційних закладів. Також буде забезпечена  соціально-психологічну підтримку соціально-педагогічних та медичних працівників освітніх та реабілітаційних закладів.

Психологічна підтримка педагогічних та медичних працівників закладів – шлях до якості послуг та зняття соціальної напруги в родинах дітей з інвалідністю та дітей групи ризику. Саме тому, завдяки проєкту буде підвищено імідж освітнього та реабілітаційного простору Вінниччини та сприяння побудові суспільства рівних можливостей.

Голова правління ГО «Паросток»  І. Саранча

  Категорія: