Звернення НАІУ щодо порушення прав осіб з інвалідністю та МГН при реконструкції Двірцевої площі у Львові

Звернення НАІУ щодо порушення прав осіб з інвалідністю та МГН при реконструкції Двірцевої площі у Львові
11 Листопада 2019
Друкувати цю новину

Звернення до Уповноваженого Президента України з прав людей з інвалідністю Валерія Сушкевича з приводу порушення прав осіб з інвалідністю та МГН на доступ на рівні з іншими при проєктуванні та веденні робіт за проєктом «Реконструкція пл. Двірцевої у м. Львові».

Шановний Валерію Михайловичу!

На звернення ГС «Всеукраїнське громадське об’єднання «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» (далі – НАІУ) до Вас від 12.07.2019№211/2  щодо порушення прав осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення  (далі – МГН) на доступ нарівні з іншими при проєктуванні та веденні робіт за проєктом «Реконструкція пл. Двірцевої у м. Львові», а також за Вашим сприянням, врешті, 4 жовтня цього року Департаментом ДАБІ у Львівській обл. було проведено позапланову перевірку щодо дотримання на об’єкті «Реконструкція пл. Двіроцевої  у м. Львові» суб’єктами містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил.

Позапланова перевірка відбулася на підставі Наказу Департаменту ДАБІ у Львівській обл. від 20.09.2019р. № 269 П, Направлення Департаменту ДАБІ у Львівській обл.№ 615/19-пз від 23.09.2019р.

До позапланової перевірки було залучено представника від організації-заявника – НАІУ її представника у Львівській обл., Голову ГО «Реабілітація осіб з інвалідністю» Ярослава Грибальського.

Під час перевірки було виявлено ряд порушень чинного законодавства, державних будівельних норм та стандартів як під час розробки проєктної документації,  так і передачі її на виконання генпідрядником, а також на стадії вже виконаних робіт.

Однак, в Акт позапланової перевірки інспекторами ДАБІ у Львівській обл. було внесено лише частину недоліків, на котрі звертав увагу представник від НАІУ, голова правління ГО «Реабілітація осіб з інвалідністю» Я. Грибальський. Підписуючи названий Акт Я. Грибальський зробив допис «Із зауваженнями, на 15 арк».

Вважаємо, що при проєктуванні та веденні робіт за проєктом Реконструкція пл. Двірцевої у м. Львові» порушено наступні Законодавчі акти:

  • Конвенцію ООН про права осіб з інвалідністю,
  • Закон України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні»:(ст.4, ст.12, ст.26, ст.27, ст.28;
  • Закон України «Про запобігання та протидії дискримінації»: ст.1, ст.4;
  • Закон України «Про електротранспорт», який вказує, що транспортні послуги мають бути доступні для усіх верств населення. А Правила користування  міським електричним транспортом, які повинні гарантувати пасажирам право на одержання якісних і  безпечних  транспортних послуг відповідно до цього Закону.
  • Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності», що вимагає дотриманням вимог будівельних норм, державних стандартів і правил.

Порушено Державні будівельні норми, стандарти, правила та накази:

  • ДБН В.2.2-17:2006 «Доступність будівель і споруд»: п.6.1.3, п.13, 5.7
  • ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд»:п.п.4.1 4.2, 4.3 4 8.2.2. 8.2.6
  • ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»: п.п.4.16, 4.20, 4.20.8, 5, 4.2.8, 5.6.10
  • ДБН В.2.3-5:2018 Вулиці та дороги населених пунктів. п.5.4.6
  • ДБН В.2.3-18 Трамвайні та тролейбусні лінії, з врахуванням Змін № 1, № 2:  п.п.5.4.9, 3.5
  • ДСТУ 4070 Вагони трамвайні, п.4.5.1
  • Наказ Мінрегіону від 23.09.2003  № 154 «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об’єктів благоустрою населених пунктів» (також вказує на необхідність встановлення бортового каменю на зупинках громадського транспорту на рівні підлоги транспортного засобу загального користування).

Зауваження і доповнення до Акту позапланової перевірки Департаментом ДАБІ у Львівській обл. (направлення від 23.09.2019), що відбулася 04.10.2019р. на пл. Двірцева у м. Львові в час 15.00 16.30 висновок Я. Грибальського, члена ГР при ДАБІ У, посв.№ 0126.

При огляді стану виконаних робіт безпосередньо на об’єкті було зауважено:

  1. До реконструкції на пішохідних шляхах в місцях виходу з проїзної частини на тротуар перед будівлею вокзалу були пониження в рівень “0”, з похилими площинами і тактильними елементами.

  1. Решітки дощоприймачів з чарунками є травмонебезпечними.
  2. Місця для паркування транспорту осіб з інвалідністю знаходяться на відстані 150 м від Центрального входу і 200 м і від входу до Приміської зали.
  3. Встановлена перед пандусом попереджувальна тактильна смуга створює небезпеку для виїзду/з’їзду на/з пандуса для осіб в кріслах колісних.
  4. Замощення на пандусах платформи трамвайних зупинок є травмонебезпечним для МГН.
  5. Засоби орієнтації для осіб з порушенням зору: зайва направляюча ТС.
  6. Висота платформи трамвайних зупинок має бути в рівень підлоги або першої сходинки трамваю. Порушено вимоги ДБН.
  7. Пандус на платформи зупинок нерейкового транспорту: нахил виглядає надто стрімким. Висота платформи автобусної зупинки має бути врівень першої сходинки або підлоги.
  8. Стан покриття на площі, а особливо на пандусах платформ трамвайних зупинок є нерівним: комбінація замощення гранітних плит із колотим базальтовим каменем з виступами на стиках утворює нерівності, що є небезпечним для осіб МГН, особливо для осіб в кріслах колісних.
  9. Не передбачено вимоги доступності, інформативності і безпеки.
  10. Елементи благоустрою (замощення і матеріал) скоріше дезорієнтують, аніж мають допомагати в просторовій орієнтації особам з порушенням зору. Тактильна смуга (ТС) прокладена на бруківці. З точки зору візуального аналізу, співвідношення ТС та поверхні на яку вона встановлена, не є тактильним (вони (ТС та поверхня пішохідного шляху) однаково сприймаються на дотик.). Місце розвороту (зміни напряму руху) ТС дублюється додатковою тактильністю каменю бруківки. Як наслідок навіть при умові дотримання вимог тактильного співвідношення ТС та поверхні, користувачу буде неможливо правильно ідентифікувати місце зміни напряму руху.
  11. Не досконала Система засобів орієнтації та інформаційної підтримки, а саме тактильні та візуальні елементи доступності, на всіх шляхах руху до будівель і споруд.
  12. Тактильні смуги викладено в комбінації з гладких гранітних плит у поєднанні з колотим базальтовим каменем – усе разом створює нерівну поверхню і є травмонебезпечним для МГН.
  13. Вхід до центрального входу будівлі вокзалу. На візуалізації проєкту зображений пандус до головного входу в будівлю вокзалу (що входить у зону проєктування та будівництва), а в самому проєкті його немає.

Повний текст Листа за посиланням.

Зважаючи на викладене, та керуючись Актом позапланової перевірки Департаменту ДАБІ у Львівській обл. № 653/19 від 08.10.2019р., просимо порушити питання перед Міністерством розвитку громад та територій, а також ДАБІ України щодо повторного проведення перевірки вже інспекторами ДАБІ України із залученням представників від ОГС осіб, які опікуються проблемами осіб з інвалідністю в частині доступності середовища та дотримання прав осіб з інвалідністю.

Виконавчий директор НАІУ Н. Скрипка

Координатор програми НАІУ «Безбар’єрна Україна», Голова правління ГО «Реабілітація осіб з інвалідністю» Я. Грибальський

Консультант НАІУ з питань доступного середовища для МГН Є.Свєт

  Категорія: