Зауваження та пропозиції НАІУ щодо внесення змін до Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки

Зауваження та пропозиції НАІУ щодо внесення змін до Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки
16 Лютого 2021
Друкувати цю новину

Національна Асамблея людей зі інвалідністю (НАІУ),  відповідно до листа Міністерства соціальної політики України, розглянула проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Національної стратегії реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки» та висловлює наступні зауваження та пропозиції.

НАІУ занепокоєна тим, що під «скорочення» підпадають заклади  спеціальної освіти і  ліцеї; що терміни припинення влаштування дітей до закладів інституційного догляду  зміщуються з 2020 на 2026 рік, що  послуги на рівні громади  для сімей, які виховують дітей з інвалідністю практично відсутні.

Пропонуємо абзац  4, 5 «Очікуванні результати» викласти в такій редакції:

Скорочення  щороку  (починаючи з 2019 року )  кількості закладів інституційного догляду  та виховання  дітей (крім закладів спеціальної освіти і ліцеїв) на 10 відсотків їх кількості станом на 1 січня 2018 року;

Забезпечення  у спеціальних  закладах загальної середньої освіти, у структурі яких є пансіон, умов, максимально наближених до сімейних , а такою надання  соціальних, реабілітаційних  та інших послуг  у відповідності до індивідуальних потреб дитини та з урахуванням  індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю.

НАІУ  звертає увагу, щодо необхідності  перегляду результату Стратегії, зокрема припинення з 2026 року  влаштування дітей віком до трьох років до закладів інституційного догляду  та виховання дітей. Потребує чіткого плану  реалізації цього напрямку протягом 2021-2025 років, зокрема через розвиток послуг на рівні громади для сімей, які виховують дітей з інвалідністю,  в тому числі послуги раннього втручання.

Також наголошуємо, що скорочення кількості учнів спеціальних закладів загальної середньої освіти повинно відбуватися пропорційно до збільшення кількості учнів з особливими освітніми потребами, які отримують освіту і умовах інклюзії. Зазначена пропозиція подана ВГО «Коаліція захисту прав осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень».

  Категорія: