4 червня 2014 року з ініціативи Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти будуть проведені парламентські слухання на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення»
Відповідно до Постанови Верховної Ради України № 1158-VIІ від 25 березня 2014 року «Про проведення парламентських слухань на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення» 4 червня 2014 року о 15 годині в сесійній залі парламенту (вул. Грушевського, 5) буде проведено парламентські слухання з зазначеної тематики (Постанова Верховної Ради України від 25.03.2014 року № 1158-VIІ «Про проведення парламентських слухань на тему: «Освіта, охорона здоров’я та соціальне забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку: проблеми та шляхи їх вирішення» ТУТ).
Метою парламентських слухань є вивчення питань освіти, охорони здоров’я, соціального забезпечення дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Обговорення зазначених проблем на парламентських слуханнях сприятиме вдосконаленню законодавства, інших нормативно-правових актів, які визначають державну політику в сфері соціального захисту, охорони здоров’я, освіти осіб з обмеженими можливостями здоров’я.
З ратифікацією у 2009 році Конвенції про права інвалідів, зокрема в системі освіти, в Україні розпочато системну роботу щодо особливостей доступу до освіти дітей з особливими освітніми потребами, зокрема дітей-інвалідів. Постановою Кабінету Міністрів від 15 серпня 2011 року №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» визначено організаційно-правові засади впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими потребами. Міністерством освіти і науки України розроблено понад 25 нормативних документів з питання впровадження інклюзивної освіти. Але цей процес гальмується відсутністю дієвих положень та норм про освіту осіб з обмеженими можливостями в чинному законодавстві про освіту.
Саме тому, зараз на розгляді Верховної Ради України знаходяться 4 законопроєкти щодо врегулювання на законодавчому рівні прав дітей з особливими потребами на освіту: (реєстр. №2878 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (автори Гриневич Л.М., Сушкевич В.М); (реєстр. № 2348а «Про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту» (щодо впровадження інклюзивної дошкільної освіти) (автор н/д Мірошниченко Ю.Р.); (реєстр. № 2594а «Про внесення змін до Закону України «Про дошкільну освіту» щодо доступності навчання для дітей з особливими освітніми потребами та дітей з інвалідністю» (автори Гриневич Л.М., Сушкевич В.М); (реєстр. № 2885 «Проєкт Закон України про освіту осіб з обмеженими можливостями здоров’я (спеціальну освіту)» (автори н/д Фельдман О.Б., Волков А.М., Шаров І.Ф.).
На думку Комітету, ухвалення зазначених проєктів законів є вкрай актуальними, а проведення парламентських слухань на тему: «Охорона здоров’я, освіта та соціальне забезпечення дітей з особливими потребами: шляхи їх вирішення» саме з такою тематикою, сприятиме як якісній підготовці зазначених проєктів законів, так і напрацюванню Рекомендацій парламентських слухань щодо вирішення проблем забезпечення прав дітей з інвалідністю на освіту, охорону здоров’я, соціальний захист.
Комітети Верховної Ради України з питань науки і освіти, з питань охорони здоров’я, з питань соціальної політики та праці, у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів звертаються до усіх зацікавлених громадян надсилати на адресу вищезазначених комітетів, а також на електронну пошту kno@rada.gov.ua свої пропозиції до проєкту Рекомендацій парламентських слухань, інформаційні та інші матеріали щодо тематики парламентських слухань.
Комітет ВРУ з питань науки і освіти