Діти з особливими освітніми потребами отримають більше можливостей для навчання у вишах та профтехах. Відповідні порядки – як організувати інклюзивне навчання в закладах вищої та професійної освіти – Уряд ухвалив з доопрацюванням 10 липня 2019 року.
“Інклюзія – це наш пріоритет не лише в шкільній освіті. Нам важливо, щоб діти з особливими освітніми потребами мали доступ до якісної освіти в закладах усіх рівнів. До того ж, крім фахової професійної підготовки, в закладах вищої та професійної освіти ці діти отримують також соціальну адаптацію. Все це допомагає їм реалізувати себе, швидше працевлаштуватися у майбутньому», – наголосив перший заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.
Він зазначив, що цього року на підтримку осіб з особливими освітніми потребами в закладах профосвіти в держбюджеті вперше було передбачено 24,8 млн гривень.
Для відкриття інклюзивної групи у виші чи профтеху особі з особливими освітніми потребами або її батькам потрібно звернутися до закладу із відповідною заявою. До неї треба додати документи, що підтверджують наявність ООП (висновок ІРЦ, індивідуальна програма реабілітації особи з інвалідністю).
На підставі цього керівник закладу повинен створити інклюзивну групу. Він також утворює команду психолого-педагогічного супроводу чи спеціальний навчально-реабілітаційний підрозділ (для закладів вищої освіти). До них входять педагогічні працівники, адміністрація закладу, інші фахівці за потреби, а для закладів профосвіти – ще асистент майстра виробничого навчання та інші.
Для кожної дитини ця команда розробляє індивідуальний навчальний план із залученням батьків.
Важливо, що в разі утворення інклюзивної групи керівник чи засновник закладу має виділити кошти на:
Нагадуємо, що в червні набув чинності порядок, як відкрити інклюзивну групу у дитсадку – на це у бюджеті закладено майже 38 млн грн.