Сутність команди супроводу дитини з ООП, її головні функції та розподіл обов’язків.
Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Для того, щоб людина із порушеням психофізичного розвитку мала змогу проживати у суспільстві, їй необхідно бути соціально-адаптованою. Саме вихователі чи вчителі мають сформувати в дитині певний набір компетентностей задля успішної соціалізації.
Видатний психолог і педагог Олексій Леонтьєв запропонував теорію про те, що особистість розвивається в успішній діяльності. Послідовники Леонтьєва розвивали цю тему і дійшли висновку, що успішність має бути у провідній діяльності.
Вік немовляти – це емоційне спілкування дитини з дорослим. Якщо дитина була успішною у цій провідній діяльності, вона переходить на наступну – дошкільний вік – сюжетно-рольова гра. Далі йде шкільний вік в якій переважає навчальна діяльність, дорослий – професійно-трудова.
Хто такі діти з ООП? Це особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту (ЗУ «Про освіту»).
До категорії осіб з особливими освітніми потребами, які потребують додаткової підтримки під час освітнього процесу, належать:
Повний перелік категорій осіб з ООП можна переглянути у документі нижче:
Завдання команди супроводу:
Характеристики команди психолого-педагогічного супроводу дитини із ООП:
Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП (ЗДО): Постійні учасники:
Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП (ЗСО): Постійні учасники:
Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП: Залучені фахівці:
Одна із основних умов успішного навчання дітей з ООП – індивідуальна програма розвитку – документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з ООП, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання (Закон України «Про освіту», прийняття від 05.09.2017 р.).
Про побудову освітнього процесу командою супроводу дитини з ООП розповіла Маргарита Чайка, дипломована фахівчиня в сфері спеціальної психології та логопедії. Радимо переглянути вебінар повністю, пройти тестування та замовити свідоцтво.
Всеосвіта