Глобальний рух за освіту 4-10 травня 2014 року провів тиждень дій з метою звернути увагу на дітей-інвалідів у реалізації свого права на освіту. Адже саме серед дітей-інвалідів найвища ймовірність не відвідувати школу в порівнянні з усіма іншими групами дітей.
Нова кампанія Глобального руху за освіту «Рівні права, рівні можливості: освіта та інвалідність» покликана сприяти виправленню ситуації з маргіналізацією дітей з обмеженими можливостями щодо їх права на освіту. Всесвітній тиждень дій є ключовим моментом цієї кампанії.
За оцінками спеціалістів, в усьому світі нараховується 93 мільйони дітей, а це кожна двадцята дитина у віці до 14 років, живуть з помірною або важкою інвалідністю. Питанню інвалідності та освіти до сьогодні не приділялася значна увага, але в деяких країнах ймовірність опинитися поза шкільною освітою для дітей інвалідів удвічі вища, ніж у їхніх здорових ровесників. Наприклад, в Буркіна-Фасо наявність інвалідності збільшує ризик того, що дитина не буде ходити до школи в два з половиною рази. У Непалі 85% всіх дітей, які не відвідують школу – інваліди. Навіть у випадку тих дітей з обмеженими можливостями, яким вдалося попасти в школу, якість і форми навчання в школі можуть призвести до їх виключення з основного потоку учнів.
Кампанія спрямована на залучення вчителів, батьків, студентів і активістів до заклику до дій на місцевому та глобальному рівнях.
Основні вимоги кампанії:
Вимоги кампанії Глобального руху за освіту повністю відповідають принципам Інтернаціоналу Освіти щодо рівності та недискримінації.
«Ми повинні вжити заходів, щоб гарантувати відсутність будь-яких проявів дискримінації як в школах, так і в суспільстві в цілому», – заявив генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Фред ван Левен. «Інтернаціонал Освіти рішуче налаштований підтримувати більш сприятливе середовище викладання та навчання, де до всіх людей ставляться з гідністю і повагою».
Міжнародний відділ ЦК Профспілки