На Івано-Франківщині проаналізували можливості рівного доступу до транспорту осіб з інвалідністю. Десять відсотків місць для паркування в обласному центрі відведені під транспортні засоби для осіб з інвалідністю. При здачі в експлуатацію світлофорних об’єктів зважають на присутність звукової сигналізації. Встановлюють нові – так звані «розумні».
«Так само під час капітального ремонту чи реконструкції дорожньої інфраструктури в межах населених пунктів вимагаємо доступності пішохідних переходів, з’їздів, пандусів при створенні об’єктів у межах вулично-шляхової мережі. Такі норми стосуються також територій торгових центрів», – розповідає т.в.о. начальника відділу безпеки дорожнього руху обласного управління патрульної поліції НПУ Віталій Царьов.
На безпечності об’єктів транспортної інфраструктури для осіб з інвалідністю та маломобільних груп наголошує начальник відділу ремонту та експлуатаційного утримання автодоріг, з організації та безпеки дорожнього руху Служби автодоріг в Івано-Франківській області Ігор Щерба. При розробці проєктів вимагають врахувати спеціальні заходи з дотримання норм доступності. Це стосується також зупинок транспорту, мостів. Приміром, пішохідні доріжки на них мають ширину не менше метра, щоб можна було їхати коляскою.
«Для ефективного вирішення проблем, з якими стикаються означені групи населення, дбаємо про синхронізовану та злагоджену взаємодію органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та суб’єктів підприємницької діяльності. У «Стратегії розвитку Івано-Франківщини на 2021-2027 роки» одним із ключових напрямків є забезпечення доступності, забезпеченості, мінімізації будь-яких бар’єрів, пов’язаних із рухом маломобільних груп та людей із інвалідністю», – акцентує заступник голови ОДА Дмитро Романюк.
Люди на візках випробовують автобуси на доступність.
Голова ГО «СЛІД» Микола Макар акцентує на забезпеченні на маршрутах загального користування транспортних засобів, пристосованих для перевезення осіб з інвалідністю. Цьогоріч відповідно до чинного законодавства таких повинно бути понад третину, а надалі зрости до половини. Навчальний курс «Інвалідність не обмежує – обмежує дискримінація» із просвітницькою метою планують показати в районах та установах області.
Важливо на практиці перевірити, як водії володіють практичними навичками перевезення осіб з інвалідністю. Чи є транспорт із різними типами пристосувань (низька підлога, підйомник, відкидний пандус). Міський голова Івано-Франківська Руслан Марцінків ініціював також перевірку доступності закладів освіти, охорони здоров’я, соціального захисту та модульних туалетів. Для цього чиновників посадять у інвалідні візки, щоб вони особисто проінспектували інфраструктуру та відчули потреби осіб з інвалідністю.
Акція «Чиновник у візку»
Людмила СТРАЖНИК. Івано-Франківська область.
На відео: Про забезпечення доступності транспортної інфраструктури – Віталій Царьов. Фото і відео надані автором.
Голос України