Корпорація «Еталон» презентувала свій перший тролейбус і три вантажівки
Пролісок. Ромашка. Волошка. Троянда. Квітковий ряд пасажирського автотранспорту корпорації «Еталон» наприкінці 2012 року поповнився тролейбусом «Барвінок».
Це просторий тролейбус, пристосований у тому числі для використання людьми з особливими потребами, уточнив президент корпорації «Еталон» Володимир Бутко. Розробники заклали в нього найкращі характеристики аналогічних транспортних засобів, які є в Україні, а також комплектуючі, виготовлені на заводах корпорації. І завдяки проведеній модернізації підприємств «Барвінок» коштуватиме на 20% менше, ніж тролейбуси інших вітчизняних виробників. Повне тестування та випробування новинки заплановане на лютий 2013 року. У перспективі — створення моделі для експлуатації в гірській місцевості Криму.
Нові тролейбуси пристосовані для перевезення інвалідів. Фото Укрінформу
Відрізнити автобуси і тролейбуси «Еталону» від пасажирського транспорту «ЛАЗа» чи «Богдана» буде просто. Їх прикрашатимуть відповідним квітковим орнаментом. Неважко здогадатися, який буде на «Барвінку». Як зазначив президент корпорації Володимир Бутко, «Еталон» запатентував це ноу-хау, тож скоро автобуси і тролейбуси виїжджатимуть із заводів уже прикрашеними.
Щодо виробництва та продажу серійних моделей у 2012-му, то із заводського конвеєра зійшло 1600 автобусів, реалізовано 1200. Половина з них — на виконання держпрограми «Шкільний автобус». Решту купили перевізники. Водночас, за підсумками року, обсяги продажу знизилися на 20% (без урахування шкільної програми), при цьому незмінною залишилася частка пасажирського (як і вантажного) транспорту корпорації на ринку — 50%. Та, незважаючи що «просів» оптово-роздрібний ринок, «Еталон» чітко виконав державне замовлення, дотримавшись своїх зобов’язань.
Для комерційних клієнтів, які купують автобуси у лізинг, діють дві фінансові схеми: придбання в лізинг на два роки — авансовий платіж 20—30% вартості, а також на один рік — аванс 40%. У пакет послуг входять страхування, держреєстрація транспорту. Клієнт отримує зареєстрований автобус через 4—5 днів після подачі заявки та необхідних документів.
У 2012-му «Еталон» активізував програму виробництва вантажівок і в грудні створив три моделі вантажопідйомністю 8—15 тонн. До цього вона не перевищувала восьми. Навісне обладнання (шасі) у великотоннажного зерновоза, самоскида і борт-тента виготовлене на «Бориспільському автозаводі», зазначив президент корпорації Володимир Бутко. За його словами, 10 років тому «Еталон» зробив помилку, заморозивши цей напрямок виробництва. Тепер конкурентів доводиться наздоганяти.
На вітчизняному ринку вантажівок дуже велика частка зарубіжного секонд-хенду. «Еталон» має намір перекрити його, адже в корпорації вже здешевлюють свою продукцію завдяки модернізації підприємств. Хоча цей план дещо коригується фінансовими труднощами. Зважаючи, що держава заборгувала «Еталону» за шкільні автобуси 27 мільйонів гривень, Бориспільський і Чернігівський автозаводи в січні і лютому 2013 року працювати не зможуть. Бракує коштів на закупку комплектуючих, із сумом констатував В. Бутко.
Урядовий кур’єр