Толерантність до інвалідів

17 Червня 2014
Друкувати цю новину

Люди з обмеженими можливостями потребують не лише побутових зручностей, але й толерантного відношення суспільства. Вони часто потрапляють в ситуацію, коли оточуючі хочуть їм допомогти, але не знають як це зробити правильно. Насамперед це стосується працівників сфери обслуговування. Для них інваліди й організували навчальний семінар. Подробиці знає Ірина Михалевич.

Піднятися східцями, перейти дорогу або купити продукти – це щоденні випробовування для людей з обмеженими можливостями. Елементарна допомога оточуючих може значно полегшити їм життя. Втім, навіть маючи бажання не всі знають як це зробити. Тому інваліди самі ініціювали навчальний семінар для працівників сфери обслуговування.

Тетяна Войтович, голова обласної профспілки працездатних інвалідів: “Для того, щоб вони не відчували себе незручно коли заходять до них незрячі, або люди з порушенням опорно-рухового апарату, або глухонімі. Щоб вони знали як поводитися з ними, тому що виникають різні ситуації і не з вини службовців, вони просто не підготовлені до зустрічі інвалідів.”

Віталій Брик – працює в обласному управління Нацбанку. Каже труднощі під час обслуговування таких людей неминучі, але їх можна мінімізувати завдяки толерантному відношенню персоналу до інвалідів.

Віталій Брик, заступник начальника управління НБУ у Рівненській області: “Звичайно є питання в обладнанні, в апаратному обслуговуванні: наскільки є можливість використовувати банкомат, термінали – це досить важко. Але людське спілкування повинно бути відкрите, максимально доброзичливе і скероване на допомогу.”

Правила спілкування з інвалідами досить прості. Наприклад до людини з порушенням слуху треба говорити повільно, дивлячись в обличчя. Візочників не слід без дозволу хапати за коляску аби допомогти подолати бар’єр. А проводячи незрячого потрібно коментувати напрямок руху.

Вікторія Самчук, заступник голови ГО “Генерація успішної дії”: “Для людини цілком прийнятно сказати “подивіться, будь ласка”. Це не буде для нас образливо, але це означає просто дати нам в руки, але ми з тим товаром ознайомимося на дотик.”

Проте, кажуть організатори, найголовніше прохання до всіх – не ображатись, якщо людина з особливими потребами відмовляється від допомоги. Адже їм дуже важливо самотужки впоратися з тією чи іншою проблемою, аби відчувати себе повноцінними членами суспільства.

Ірина Михалевич, Сергій Сафта.

Рівненська обласна телерадіокомпанія + Відео 

  Категорія: