Скандал в Єкатеринбурзі ставить питання про права осіб з інвалідністю в Україні – ЗМІ

Скандал в Єкатеринбурзі ставить питання про права осіб з інвалідністю в Україні – ЗМІ
24 Квітня 2013
Друкувати цю новину

Скандал з інвалідом в ЄкатеринбурзіЖиття людей з обмеженими фізичними можливостями нарешті стає предметом пильного інтересу держави в Україні та Росії. Про це пише сайт “Обозреватель” в матеріалі “Життя як бар’єр?”

Як повідомляє видання, в Єкатеринбурзі стався гучний скандал, що призвів до закриття ресторану “Галерея”. Адміністрація ресторану не пустила 27-річного людини з інвалідністю Олександра Мокіна, який збирався відсвяткувати свій День народження. Адміністратор закладу мотивував свою відмову тим, що вид людини на візку зіпсує апетит іншим відвідувачам. Ресторан закрили, а прокуратура Свердловської області досі проводить рейди міськими організаціями й установами. Мета подібних перевірок – з’ясувати, чи дотримуються права осіб з інвалідністю, зокрема, трудова квота.

“Сьогодні законодавства і Росії, і України передбачають захист прав громадян з обмеженими можливостями. І самі інваліди більше не хочуть бути виключеними з життя. Але активність громадян з обмеженими фізичними можливостями принципово залежить від інженерної інфраструктури міста і транспорту”, – пише “Обозреватель”.

Видання нагадує, що 17 квітня в Україні постановою Кабміну було введено посаду Урядового уповноваженого з прав осіб з інвалідністю: “Але чи буде уповноважений мати важелі впливу на управління держбюджетом, який часто стає каменем спотикання у вирішенні найважливіших соціальних проблем?” Важливим питанням, зокрема, є ресурси інфраструктурної галузі для надання послуг людям з особливими потребами.

Зокрема, за оцінкою видання, робота з вирішення питань мобільності осіб з інвалідністю – адаптація вокзалів, переходів, устаткування їх ліфтами, підйомниками, пандусами – приносить відчутні результати. Протягом минулого року майже 3000 осіб з інвалідністю змогли скористатися послугами Укрзалізниці, замовивши спеціально адаптований пасажирський вагон. Кількість таких пасажирів зросла порівняно з 2011 роком приблизно на 16%.

Всього на залізницях України працюють 19 спеціальних вагонів для осіб з інвалідністю. Цього явно недостатньо, адже ця сфера є соціально значущою і потребує державної підтримки. Раніше адаптація залізничної інфраструктури для людей з обмеженими фізичними можливостями проводилася виключно за рахунок власних коштів залізничного відомства. Проте в Національному плані дій з впровадження економічних реформ (підписаному президентом) в 2013 році передбачено закупівлю 41 пасажирського вагона з місцями для осіб з інвалідністю за рахунок коштів держбюджету. Тепер необхідно лише реальне виділення цих коштів урядом.

“Повноцінне життя осіб з інвалідністю, дотримання їх прав як громадян – тест на спроможність не тільки окремих відомств, організацій і суспільства, але й держави в цілому”, – підкреслює видання.

ТСН

  Категорія: