У кропивницькому iнклюзивно-ресурсному центрi №1 обговорили специфіку роботи iз дiтьми з інвалідністю. Для вихователiв та асистентiв вчителiв провели експрес-навчання, у межах якого вони дискутували про iндивiдуальнi програми для учнів із різним інтелектуальним потенціалом i брали участь в iнтерактивних iграх.
“Нинiшнього року кiлькiсть iнклюзивних груп у садочках і школах мiста зросла майже в чотири рази, тож без адаптацiйних педагогiв не обiйтися. Ми не маємо морального права чекати курсiв пiдвищення квалiфiкацiї для вчителiв, тому влаштували цей семiнар. Iнклюзивна форма навчання є дещо новою для нашого суспiльства, але вже маємо позитивнi зрушення. Багато дiтей, якi виросли в умовах iнклюзiї, мають чудовий досвiд соцiалiзацiї”, – зазначає директорка IРЦ Олена Дорошенко.
Олена Миколаївна також підкреслила, що у мiстi працює потужна команда корекцiйних педагогiв, а от в областi ситуацiя складнiша – бракує вузьких спецiалiстiв.
Подiлитися досвiдом розвитку iнклюзивної освiти в США завiтала волонтерка Корпусу миру Лiза Бауман, яка розповiла про особливостi роботи американських вихователiв i викладачiв.
“Прийняття людей iз рiзними можливостями – це ключ до гуманного i демократичного соцiуму. Вчитель вiдiграє важливу роль у становленнi особистостi дитини, тож вiн має стати справжнiм другом для неї. Щодо iнклюзивної освiти в Америцi, я вважаю, що ми на одному рiвнi. США та Україна рухаються в правильному напрямку”, – подiлилася Лiза.
Семiнар завершили анкетуванням педагогiв i врученням сертифiкатiв.
Довідково: інклюзія – процес включення осіб з інвалідністю в активне суспільне життя.
Рідний край