Позови, парламентарі та доступність. Як у світі здобувають комфортний простір для всіх

Позови, парламентарі та доступність. Як у світі здобувають комфортний простір для всіх
5 Серпня 2019
Друкувати цю новину
США
Як у світі здобувають комфортний простір для всіх
Федеральний суд вирішив, що у Нью-Йорку кожен ріг вулиці має бути з пішохідним пандусом. Так завершилася судова справа, що тривала чверть століття.
Отже, передбачено:
1. Встановлення та ремонт пішохідних пандусів за конкретними графіками для 162 000 рогів вулиць у 5-ти районах.
2. Перевірку всіх пандусів і поточного обслуговування.
3. Створення нового підрозділу з питань пішохідних пандусів у Департаменті транспорту міста.
Як у світі здобувають комфортний простір для всіх

Є підстави вважати, що місту потрібно зробити чимало. На фото видно зрізаний бордюр на розі однієї вулиці в Нью-Йорку. На поверхні немає великих шматків цементу, що робить його дуже небезпечним. (Джерело: dralegal.org)

І це ще не все! Активісти відзначають нещодавнє підвищення доступності таксі як ознаку поступу для маломобільних груп населення. А мандрівник на візку Корі Лі (Cory Lee) вже поділився «інсайдом». Доступні таксі у Нью-Йорку, зазвичай, мають прив’язну систему лише для двох передніх коліс. Це велика загроза безпеці. Плануєте – до NYC? Користуючись таксі для людей на візках, подбайте, щоб ваш візок зафіксували ззаду. І поділіться з нами фото!

Як у світі здобувають комфортний простір для всіх
До речі, відповідно до Правил користування міським наземним пасажирським транспортом міста Києва водій транспортного засобу під час роботи на маршруті (лінії) зобов’язаний, з-поміж іншого:
  • допомагати особам з інвалідністю та іншим представникам маломобільних груп населенння під час посадки в автобус і висадки з нього особисто;
  • піднімати та опускати механічні апарелі й механізми, щоб створити умови для зручного користування автобусом особами, які пересуваються на візках;
А як щодо будівель?
Австралія

В Австралії сенатор Джордон Стіл-Джон (Jordon Steele-John) зіткнувся з проблемою (не)доступності будівлі парламенту.

Зверніть увагу: Сенат встановив тимчасовий пандус, завдяки якому Джордон Стіл-Джон зміг скласти присягу в парламенті. Однак потім пандус зняли. Докладніше – у відеорозповіді Джродона.

Нагадаємо:
 Джордон Стіл-Джон став сенатором, коли йому було 23. Він наймолодший сенатор в історії Австралії та пересувається на візку. А місце Джордона називали «найсамотнішим місцем у Сенаті». Місце, власне, виглядає облаштованим і комфортним. Проте колеги Джордона сидять на лавках разом, а він спостерігає за всіма процесами згори. Чи має він змогу брати повноцінну та активну участь у парламентських процесах? Навряд. І символізм тут – також вагомий момент. «Якщо когось фізично вилучають із простору, і це видно, то це сильний сигнал щодо ролі такої особи в установі», – каже сенатор.

 

 

Будівлю парламенту спорудили в 1988 році, і вона потребувала значних змін. Нещодавно, крім офіса сенатора Стіла-Джона, модернізували доступ до стоянки авто, ліфти й офіси політиків. А тут внесення змін – завдання непросте. Адже потрібно погодження осіб, яким доручено забезпечувати, щоб зміни відповідали оригінальному задуму архітектора.
Японія
Як у світі здобувають комфортний простір для всіх

Верхня палата парламенту Японії розпочала ремонт для двох новообраних законотворців на візках. Ясухіко Фунаго (Yasuhiko Funago) та Ейко Кімура (Eiko Kimura) використовують дещо більші візки. Тому в палаті пленарних засідань для них зняли три місця біля дверей. Також встановлять джерела електроенергії біля місць нових законотворців, щоб вони могли заряджати свої візки та медичне обладнання. Подальша модернізація охоплює встановлення спеціальних кнопок для голосування.

Нагадаємо: У минулому парламент Японії передбачив надання документів шрифтом Брайля. А коли в 1977 році був обраний Еїта Ясіро (Eita Yashiro), для нього встановили схил і зняли одне місце. Пандуси та багатофункціональні вбиральнi є тепер усталеними елементами будівлі.

А що в нас?

Із 1 квітня 2019 року маємо нові державні будівельні норми (ДБН) «Інклюзивність будівель і споруд». Вони впроваджують обов’язкове влаштування безперешкодного доступу для всіх маломобільних груп населення, включно з людьми з інвалідністю. Зокрема введено чіткі обов’язкові параметри влаштування безпечних пандусів під час будівництва чи реконструкції житлових і громадських об’єктів.

Для облаштування пандуса біля житлового будинку не потрібно збирати підписи про згоду всіх інших мешканців. Крім того, щоб спростити процедуру, Мінрегіон уже впровадив низку важливих змін:

  • скасували потребу отримання містобудівних умов та обмежень для влаштування пандуса.
  • роботи з влаштування пандусів входять до переліку нескладних будівельних робіт, що не потребують отримання дозволу на їх виконання та після закінчення яких об’єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію.
  • не потрібно оформляти власність на землю – будівництво об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури на замовлення органів місцевого самоврядування на відповідних землях комунальної власності можна здійснювати за відсутності документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Зараз у будівельних нормах прописано всі потрібні технічні параметри й наведено візуальні приклади – якими мають бути правильні пандуси.
Зауважимо: ДБН «Інклюзивність будівель і споруд» є обов’язковими до виконання.
Отже, обов’язкові вимоги до влаштування безпечного та правильного пандуса:
1. Безпечний нахил зовнішнього пандуса не може перевищувати 8 %, внутрішнього – 10–12 %.
2. Максимальна висота одного підйому пандуса не має перевищувати 0,8 м.
3. Після кожного підйому потрібно влаштувати горизонтальні майданчики глибиною не менше ніж 1,5 м.
4. Ширина пандуса має бути в просвіті за однобічним рухом 1,2 м, за двобічним – 1,8 м.
5. У зовнішнього пандуса має бути двобічна огорожа з поручнями на висоті 0,7 м та 0,9 м. Поручень до опори має кріпитися знизу (не допускається бокове кріплення)
6. Поверхня пандуса має бути шорсткою, чітко позначеною кольором або фактурою, контрастною щодо суміжних горизонтальних поверхонь.
А тим часом, у Харкові Укрпошта відкрила перші 4 інклюзивні відділення.
Тут маємо:
  • пандуси;
  • тактильні стопери;
  • таблички зі шрифтом Брайля, що дублюють усі написи.
А ще у приміщеннях, де це можливо за площею, є дитячі куточки. Гортайте фото! Це результат пілотного проєкту. Сподіваємося, далі буде!

Інклюзивні відділення Укрпошти

Нагадаємо координати інклюзивних відділень Харкова:

– інклюзивні відділення № 23 (вул. Сумська, 126), № 24 (вул. Пушкінська, 96), № 108 (вул. Академічна, 1) працюють у понеділок – п’ятницю з 08:00 до 19:00, у суботу з 08:00 до 16:00, вихідний – неділя

– інклюзивне відділення № 107 (вул. Челюскіна Семена, 1) працює в понеділок – п’ятницю з 08:00 до 17:00, у суботу з 08:00 до 16:00, вихідний – неділя

А ви чули? Мінрегіон пропонує внести зміни в ДБН, щоб забезпечити організовані місця для паркування візочків у громадському просторі. Ідеться про лікарні, поліклініки, школи, дитячі садки, ТРЦ i супермаркети, кав’ярні, ресторани тощо. А чинні ДБН «Інклюзивність будівель і споруд» уже вимагають наявності сповивальних столиків для немовлят у громадських вбиральнях.

За матеріалами: dostupnoua.org
  Категорія: