У Міністерстві освіти і науки України за участі директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Юрія Кононенка, заступника начальника управління – начальника відділу забезпечення діяльності Міністра – Олександра Сича, науковців, педагогічних працівників, представників неурядових організацій та батьків дітей з розладами спектру аутизму відбулось чергове засідання експертно-консультативної ради з питань аутизму.
На вирішення зазначених проблем спрямований Всеукраїнський науково-практичний експеримент «Науково-методичні засади створення моделі комплексної психолого-педагогічної та соціальної реабілітації й інтеграції дітей із загальними розладами розвитку (спектр аутизму)», який проходить на базі Львівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей з тяжкими порушеннями мовлення. Керівник вказаного проєкту, доктор психологічних наук Катерина Островська презентувала модель навчального закладу для дітей з розладами аутичного спектру та систему роботи з такими дітьми, напрацьовані в рамках експерименту.
Завідувач лабораторії, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник Тетяна Скрипник представила навчально-методичний посібник «Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі», де розкрито зміст конкретних кроків у напрямі розбудови успішного освітнього процесу для дітей з аутизмом, що базуються на міжнародних стандартах.
Про практичний досвід роботи з питань організації інклюзивного навчання, гнучкість підходів та проблеми в організації навчання дітей з синдромом Дауна, розладами спектру аутизму повідомила директор Львівської спеціалізованої школи «Надія» з поглибленим вивченням предметів еколого-правового профілю Ірина Хміль.
Щодо підготовки корекційних педагогів та спеціальних психологів для роботи з дітьми із складними порушеннями поінформувала Діна Шульженко, доктор психологічних наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки Інституту корекційної педагогіки та психології НПУ імені М.П. Драгоманова. «На сьогодні 7 вищих навчальних закладів, 8 факультетів (інститутів), та 13 кафедр готують майбутніх фахівців для роботи з дітьми зі складними порушеннями розвитку. 11 університетів, 13 факультетів (інститутів), 17 кафедр ввели в навчальні програми викладання дисциплін, модулів, тем, проведення волонтерської практики з питань психолого-педагогічної корекції аутистичних порушень у дітей та підлітків», – повідомила Діна Шульженко.
Представниками неурядових організацій були висловлені пропозиції щодо удосконалення нормативно-правих документів, зокрема введення у штати загальноосвітніх навчальних закладів посади асистента дитини для супроводу дитини з розладами спектру аутизму під час навчального процесу; розроблення положення про інформаційно-ресурсний центр; порядку взаємодії органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, громадських організацій щодо супроводу дітей з порушеннями розвитку.
Міністерство освіти і науки України