До порядку денного чергового засідання Комітету було внесено ряд важливих питань і законопроєктів. До заходу долучилися заступники міністра освіти і науки Володимир Ковтунець та Максим Стріха, Уповноважений Президента України з прав людей з інвалідністю Валерій Сушкевич, представник Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини Аксана Філіпішина, представники Національної академії наук та національних галузевих наук, а також представники громадських організацій із захисту прав осіб з інвалідністю.
Перше питання розгляду стосувалось забезпечення спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з інвалідністю навчальною літературою, якій надано гриф “Рекомендовано Міністерством освіти і науки України”.
Усі учасники засідання наголосили на неприпустимості таких формулювань, що “таврують” дітей, принижують честь і гідність учнів з інвалідністю, можуть призвести до конфліктів в учнівському середовищі та фактично знищують саму концепцію інклюзивної освіти.
За результатами обговорення Комітетом ухвалено рішення:
Проєкт Закону “Про освіту осіб з обмеженими можливостями здоров’я (спеціальну освіту)” № 3416 від 05.11.2015 року за авторством О.Фельдмана спрямований на забезпечення реалізації держаних гарантій на отримання певного рівня освіти особами з обмеженими можливостями здоров’я. Під час обговорення і члени Комітету, і керівництво міністерства освіти і науки підтримали рішення щодо відхилення цього документа з огляду на те, що на цей час в Україні розроблено і введено в дію законодавчі та нормативно-правові акти, які врегульовують питання освіти осіб з обмеженими можливостями здоров’я, а також включено до проєкту Закону України «Про освіту».
Проєкт Середньострокового плану пріоритетних дій Уряду на період до 2020 року визначає основні цілі, напрями діяльності Уряду протягом 2017-2020 років та має стати основою середньострокового бюджетного планування, щорічних деталізованих планів дій Уряду, стратегічних планів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади.
План базується на 5 основних пріоритетах, містить 85 пріоритетних напрямів діяльності – економічне зростання, ефективне врядування, розвиток людського капіталу, встановлення верховенства права і боротьба з корупцією, безпека та оборона.
За результатами розгляду Комітет підтримав підготовлений проєкт рішення з урахуванням висловлених під час обговорення народними депутатами зауважень та пропозицій.
Нормами проєкту Закону “Про внесення змін до деяких законів України (щодо осіб, які проживають на тимчасово окупованих територіях та лінії зіткнення)” № 5089 від 25.10.2016 року за авторством М.Найєма, О. Недави передбачається посилення державних гарантій здобуття освіти для дітей, які в даний час проживають в зоні проведення антитерористичної операції, між територіями що контролюються владою України та територіями, які тимчасово не підконтрольні українській владі.
Комітет одностайно підтримав рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти законопроєкт за основу.
Стосовно проєкту Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо належного забезпечення територіальних громад земельними ресурсами)” № 4957 від 20.10.2016 року, за результатами обговорення було ухвалено рішення рекомендувати Верховній Раді відхили даний законопроєкт, як такий, що створює загрозу зменшення питомої ваги земельних ділянок особливо цінних земель у складі земельного фонду України шляхом зміни їх цільового призначення, може негативно позначитися на інтенсифікації наукових досліджень, унеможливить отримання нових знань за результатами досліджень.
На завершення відбулося обговорення питання щодо виконання Рішення Комітету з питань науки і освіти від 12 квітня 2016 року “Про діяльність Державного підприємства “Інфоресурс”, забезпечення доступу до Єдиної державної електронної бази з питань освіти, виготовлення і вартість документів про освіту та студентських квитків”.
За словами Першого заступника міністра освіти і науки України Володимира Ковтунця, Міністерство планує здійснити заходи задля вирішення питання програмного забезпечення, що надалі використовуватиметься для забезпечення функціонування ЄДЕБО: набуття державою власності усіх майнових, в тому числі права інтелектуальної власності на програмне забезпечення, або замовлення нового програмного забезпечення, усі права якого належатимуть державі.
Після інформації, наданої Першим заступником міністра освіти і науки, Комітет ухвалив рішення рекомендувати Міністерству освіти і науки України:
Верховна Рада України