Наші науковці розробили унікальну систему психолого-педагогічного супроводу дітей з інвалідністю

Наші науковці розробили унікальну систему психолого-педагогічного супроводу дітей з інвалідністю
6 Вересня 2013
Друкувати цю новину

Наші науковці розробили унікальну систему психолого-педагогічного супроводу дітей з інвалідністю Учені Луганського національного університету імені Тараса Шевченка розробили систему, що дозволяє підготувати людей з особливими освітніми потребами до вибору подальшого життєвого шляху. На сьогоднішній день таким членам суспільства дуже складно встановити соціальні контакти, займатися діяльністю, яка б відповідала їх фізичним можливостям і здібностям. Багато з них не мають роботи, тому як не можуть правильно о брати галузь і професію, а також гідно презентувати себе роботодавцю.

Наші науковці розробили унікальну систему психолого-педагогічного супроводу дітей з інвалідністю Система, розроблена вченими ЛНУ, вирішує цю проблему. Автором унікальної розробки стала науковець ЛНУ імені Тараса Шевченка, професор, доктор психологічних наук Юлія Бистрова. Створена нею програма полягає в тому, що з першого класу дітей з інвалідністю повинні супроводжувати фахівці й допомагати виявити інтерес і схильності до будь-якої діяльності.

Пізніше, на основі виявлених схильностей, формуються здібності, які розвиваються протягом навчання. Система психолого-педагогічного супроводу професійно-трудової соціалізації осіб з психофізичними порушеннями була протягом 11 років апробована в школах-інтернатах для дітей з інвалідністю Луганської, Сумської та Донецької областей. При застосуванні системи педагогами та психологами в першу чергу враховувалися три чинники: можливість людини з тими чи іншими відхиленнями у розвитку займатися певним видом діяльності, її бажання , а також потребу регіону у фахівцях певного профілю.

Наші науковці розробили унікальну систему психолого-педагогічного супроводу дітей з інвалідністю

Ще одним важливим аспектом системи було формування навичок міжособистісних відносин у дітей з інвалідністю, а також можливість робити власний вибір. Як демонструє практика, у відповідальні моменти такі діти часто потребують підказки.

Крім того, педагоги привчали їх до роботи в команді та дії під керівництвом, щоб по закінченню навчання вони змогли самостійно презентувати себе роботодавцю і легко влитися в колектив. «Як показав експеримент, у провадження системи в практику шкіл-інтернатів дає позитивний ефект.

В експерименті брали участь 2 категорії людей: і з сенсорними та інтелектуальними порушеннями. Ми дійшли висновку, що структура системи універсальна – вона працює для осіб з інвалідністю з будь -якою нозологі єю (слух, зір, опорно – руховий апарат). Ми сподіваємося, що ця розробка буде впроваджена в усіх спеціалізованих навчальних закладах країни, оскільки багато практики цей проєкт підтримали. Спільно з керівництвом інтернатів були створені методичні посібники і з впровадження системи у навчальний процес, а також підручник для студентів за методикою психолого -педагогічного супроводу людей з інвалідністю», – говорить доктор психологічних наук, професор кафедри дефектології та психологічної корекції ЛНУ імені Тараса Шевченка Юлія Бистрова.

Луганський виш – перший в Україні, в якому для студентів з особливими освітніми потребами створено спеціалізований центр реабілітації. Тут хлопці з важкими формами порушення фізичного розвитку (колясочники, з порушенням слуху та зору) навчаються спільно в загальних групах. На сьогоднішній день у планах науковців створення консультаційної служби для супроводу студентів з інвалідністю в ЛНУ імені Тараса Шевченка. До закінчення вишу хлопці та дівчата будуть під наглядом фахівців, які продовжать роботу над їх професійно-трудової соціалізацією. По закінченню університету, такі студенти зможуть безперешкодно знайти собі роботу, скласти конкуренцію на ринку праці, а головне – відчути себе потрібними і повноцінними членами суспільства.

Прес-центр ЛНУ
Юлія Попова

 

  Категорія: