Національна Асамблея людей з інвалідністю розглянула проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань медико-соціальної експертизи», надісланий листом Мінсоцполітики від 26.12.2017 № 1383/0/131-17/171, та не підтримує його з таких причин.
Визначення інвалідності, запропоноване законопроєктом не узгоджується із Конвенцією ООН про права осіб з інвалідністю та Законом України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні».
Жодна норма законопроєкту та пояснювальна записка не дозволяють визначити, яким чином удосконалиться, чи то спроститься процедура здійснення медико-соціальної експертизи, що від цього отримає людина з інвалідністю, як покращиться процес взаємодії тих, хто задіяні в проведенні експертизи та здійсненні реабілітації.
Окрім того, проєкт Закону не узгоджується із завданнями та виконавцями, визначеними у Плані заходів із впровадження в Україні Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я та Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України 27 грудня 2017 р. № 1008-р.
Зазначений План заходів передбачає, що Міністерство охорони здоров’я України разом з іншими центральними органами виконавчої влади має забезпечити:
«розроблення концепції та плану заходів для її реалізації щодо реформування системи медико-соціальної експертизи з метою зміни підходу до встановлення інвалідності на основі принципів міжнародних класифікацій з використанням комп’ютерних технологій для забезпечення максимальної прозорості процесу медико-соціальної експертизи». ‘
Міністерство соціальної політики, в свою чергу, відповідальне за формування державної соціальної політики і не наділено повноваженнями, що належать до компетенції МОЗ.
На нашу думку, підпорядкування МСЕК сфері управління Мінсоцполітики є несистемною ініціативою і внесе ускладнення у впровадження МКФ в державі та реформування системи медико-соціальної експертизи.
Прес-служба НАІУ.