На Луганщині влада не фінансує програму з захисту дітей-інвалідів – прокурор

5 Березня 2013
Друкувати цю новину

Місцеві органи влади Луганської області практично не фінансують Комплексну обласну програму соціального захисту і реабілітації осіб з обмеженими фізичними можливостями. Про це УНН розповів прокурор Луганщини Анатолій Мельник.

Він повідомив, що на виконання Державної цільової програми “Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів» на період до 2020 року”, рішенням сесії Луганської обласної ради затверджена Комплексна обласна програма соціального захисту і реабілітації осіб з обмеженими фізичними можливостями.

Прокуратурою Луганської області було проведено перевірку додержання вимог Закону України “Про охорону дитинства” щодо захисту прав дітей – інвалідів та дітей з вадами розвитку.

“Встановлено, що у 2012 році фінансове забезпечення заходів, передбачених Програмою, проводилось лише за рахунок коштів міст Ровеньки, Свердловськ, Сєверодонецьк, а також Біловодського, Марківського, Перевальського, Сватівського, Слов’яносербського, Старобільського, Троїцького районів на суму близько 50 тис. грн. Кошти з державного та обласного бюджетів на виконання завдань і заходів Програми не виділялись”, – розповів прокурор Луганської області Анатолій Мельник.

Він зазначив, що у Сєверодонецьку, Рубіжному, Первомайську, Біловодському, Краснодонському, Міловському, Старобільському, Слов’яносербському районах регіональні програми щодо захисту дітей-інвалідів взагалі не затверджено.

В окремих містах та районах області припускаються порушення законодавства щодо створення умов для безперешкодного доступу інвалідів до житлових будинків, навчальних закладів, об’єктів соціальної інфраструктури, громадського транспорту.

За словами Анатолія Мельника, із 43 об’єктів управління освіти Краснодону в жодному не створено умов для безперешкодного доступу дітям – інвалідам, у 18 загальноосвітніх школах Станично – Луганського району відсутні пандуси.

Органами виконавчої влади не забезпечується переважне право на поліпшення житлових умов дітей-інвалідів та їх сімей. Зокрема, на квартирному обліку Алчевської міської ради понад 5 років з правом позачергового отримання житла перебувають 11 сімей, у яких виховуються діти-інваліди, водночас заходи щодо поліпшення їх житлово-побутових умов не вживалися.

Порушення законодавства про соціальний захист дітей з особливими потребами залишаються поза належною увагою управлінь праці та соціального захисту населення.

“Відсутній відповідний облік дітей – інвалідів, не контролюється своєчасне призначення та використання на дітей державної соціальної допомоги. Не виконуються вимоги закону щодо забезпечення технічними і іншими засобами реабілітації та медикаментами. Так, управління праці та соціального захисту населення Білокуракинської райдержадміністрації веде лише облік тих інвалідів району, які звернулися з заявами про отримання технічних засобів реабілітації”, – каже Анатолій Мельник.

Прокурор області наголосив, що аналогічні порушення встановлено й прокуратурою Старобільського району. Прокурорськими перевірками засвідчено, що у порушення вимог законодавства, в управліннях соціального захисту населення Біловодської та Кремінської райдержадміністрацій у 2012 році допущено порушення десятиденного терміну надання державної соціальної допомоги дітям-інвалідам після надходження заяви щодо її призначення.

За відсутності належного контролю з боку територіальних підрозділів органів праці та соціального захисту населення отримана батьками дітей-інвалідів державна соціальна допомога не завжди використовується на потреби дітей. Порушення вимог закону щодо соціального захисту інвалідів виявлені в органах освіти, у зв’язку з чим прокурорами міст та районів вживались заходи реагування.

Зокрема, органами освіти порушуються вимоги Закону України «Про освіту», Закону України «Про загальну середню освіту» щодо повноти обліку дітей шкільного віку, у тому числі дітей-інвалідів та дітей, які потребують корекції. Чисельні порушення встановлено прокурорськими перевірками в будинках-інтернатах, де знаходяться діти-інваліди та діти з вадами розвитку. Керівниками шкіл – інтернатів допускаються порушення при веденні особових справ підопічних, не вживаються заходи до своєчасного встановлення їх правового статусу, захисту майнових і житлових прав, пенсії оформляються із запізненням, окремі діти не отримують аліментів, внаслідок чого позбавляються гарантованих законодавством прав.

Всього за результатами проведеної перевірки щодо захисту дітей-інвалідів та дітей з вадами розвитку прокурорами розпочато 4 кримінальних провадження, внесено 53 подання, 1 постанову про ініціювання притягнення особи до адміністративної відповідальності, пред’явлено 1 позовну заяву.

“Зазначені порушення певною мірою спричинені послабленням контролю відповідними фахівцями управління праці та соціального захисту населення, освіти і науки, охорони здоров’я, служби у справах дітей, центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді за діяльністю підпорядкованих органів та установ, відсутністю налагодженої їх взаємодії з питань реалізації державної політики у цій сфері”, – підсумував прокурор Луганської області Анатолій Мельник.

За результатами проведених перевірок, на адресу відповідних установ внесено подання, з вимогою притягнути до дисциплінарної відповідальності посадовців, винних у порушенні прав дітей-інвалідів.

Тим часом, захист прав дітей залишається одним з пріоритетних напрямків у роботі органів прокуратури, – зазначив прокурор Луганщини.

Нагадаємо, Державну цільову програму “Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів” на період до 2020 року» було затверджено у 2012 році.

Планується, що виконання Програми на загальнодержавному рівні дасть змогу:

  • облаштувати об’єкти громадського та цивільного призначення, благоустрою, транспортної інфраструктури, дорожнього сервісу з урахуванням потреб інвалідів до 2015 року — до 15 відсотків, до 2018 року — до 35, до 2020 року — до 50 відсотків;
  • забезпечити на маршрутах загального користування наявність транспортних засобів, пристосованих для перевезення інвалідів, до 2015 року — до 15 відсотків таких транспортних засобів, до 2018 року — до 35, до 2020 року — до 50 відсотків;
  • забезпечити доступність для сприйняття особами з ураженнями органів слуху продукції телерадіоорганізацій до 2015 року — до 15 відсотків, до 2018 року — до 35, до 2020 року — до 50 відсотків;
  • забезпечити до 2015 року доступність для сприйняття особами з ураженням органів зору та слуху інформації, що міститься на офіційних веб‑сайтах державних органів, — 100 відсотків таких веб-сайтів;
  • задовольнити повною мірою, починаючи з 2013 року, потребу інвалідів у технічних та інших засобах реабілітації;
  • збільшити чисельність дітей-інвалідів, які навчаються у дошкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних і вищих навчальних закладах, до 2015 року — до 107 тис. осіб, до 2018 року — до 122 тис., до 2020 року — до 138 тис. осіб (щороку на 5 тис. осіб);
  • забезпечити зростання чисельності інвалідів, які провадять трудову діяльність, до 2015 року — до 706,2 тис. осіб, до 2018 року — до 750,3 тис., до 2020 року — до 794,6 тис. осіб (щороку на 14—15 тис. осіб).
  Категорія: