До кінця року залізничникам доручено удосконалити процес обслуговування маломобільних громадян на головних вокзалах Києва та Львова. А наступного року безбар’єрними для осіб з обмеженими фізичними можливостями повинні стати ще близько 20 найбільших вокзальних комплексів залізниць України. Відповідне рішення прийнято за підсумками наради, що відбулася 14 серпня, за участю представників Національної Асамблеї інвалідів України.
За словами голови Комітету Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів Валерія Сушкевича, доступність об’єктів транспорту – право кожного громадянина, забезпечення її – обов’язок держави, а в сьогоднішніх реаліях проведення АТО й поготів.
Він висловив подяку за відмінну роботу з обслуговування маломобільних пасажирів на авіатранспорті Мінінфраструктури та аеропортам «Бориспіль» і «Львів».
Щодо доступності об’єктів залізничного транспорту для осіб з інвалідністю – робота продовжується.
Так, наприкінці травня, на запрошення Департаменту безпеки Мінінфраструктури, активісти Національної Асамблеї інвалідів України провели аудит вокзалу станції Київ-Пасажирський та надали низку пропозицій, які б значно спростили доступність послуг для такої категорії громадян. Серед недоліків, які необхідно усунути: неправильне облаштування туалетної кімнати і розміщення інформаційних табло; відсутність понижених бордюрів, справних інвалідних візків і рельєфно-контрастних попереджувальних ліній на платформах, перед пандусами, на сходах, при вході до будівлі, ескалаторами тощо. Це ті зауваження, які, на думку представників Національної Асамблеї інвалідів, можна усунути за короткий проміжок часу і невеликі кошти, однак, які значно покращать орієнтування маломобільних пасажирів залізничного транспорту на вокзалі.
Відтак Національна Асамблея інвалідів, розуміючи нестачу коштів, запропонувала вживати заходи по усуненню недоліків, зокрема на головному столичному вокзалі, поетапно: приміром, на першому етапі – те, що можна зробити за кілька місяців, на другому – за півроку, і на третьому –наступного року.
Відповідний план-графік проведення робіт, з урахуванням безпосередньо зауважень та пропозицій представників громадської організації, за дорученням заступника Міністра інфраструктури – керівника апарату Володимира Корнієнка, підготують залізничники: спершу для вокзалів Києва і Львова (де найбільший потік пасажирів з обмеженими фізичними можливостями) – виконання цьогоріч, а для інших найбільших станцій українських залізниць на наступний рік.
«На залізничному транспорті сьогодні повинна бути система обслуговування людей з обмеженими фізичними можливостями. Якщо не змінити підхід до організації цієї роботи, скільки б коштів не спрямовували, питання не вирішиться. Тому, по-перше, перед тим, як щось купувати чи ремонтувати, залізничникам необхідно радитися зі споживачем послуги, по-друге, при підготовці фінплану на наступний рік слід окремо передбачити видатки на виконання робіт по доступності об’єктів для маломобільних громадян», – наголосив Володимир Корнієнко.
Міністерство інфраструктури України