Для реалізації права дітей з особливими освітніми потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізації та інтеграції в суспільство за заявою батьків в обов’язковому порядку створюються інклюзивні класи. Наразі кількість таких класів – 17 тис 698. Вони створені у 6 тис 496 школах країни.
“До Міністерства освіти і науки надходить інформація, що керівники шкіл відмовляють батькам у прийомі дітей з особливими освітніми потребами. Наголошуємо, що батьки мають право звернутися до школи із письмовою заявою, а керівник закладу не має права відмовити. Ми насамперед маємо думати про дитину та її потреби. І для школи це має бути завданням, а не проблемою”, – зазначила Лариса Самсонова, керівник експертної групи з питань інклюзивної освіти МОН.
Освітні послуги надаються дітям з ООП школами у інклюзивних класах із застосуванням особистісно орієнтованих методів навчання та з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей. Кількість дітей з ООП в одному класі має становити не більше трьох осіб.інклюзивне навчанняНадрукувати
Зазначаємо, що за кожною дитиною в заклад освіти надходять кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з ООП. За ці кошти на підставі висновку про комплексну оцінку розвитку дитини, виданого ІРЦ, дитина забезпечується допоміжними засобами для навчання та додатковими психолого-педагогічними та корекційно-розвитковими послугами. Так, у 2020 році на інклюзивне навчання було виділено 504,458 млн грн.
Нагадаємо, що з 1 вересня 2020 року 6 тис дітей з особливими освітніми потребами пішли в інклюзивні групи закладів дошкільної освіти.