Над кожним розділом проєкту закону “Про професійну (професійно-технічну) освіту” працюватимуть окремі підгрупи, які пропонуватимуть своє бачення змісту. Далі до тексту додаватимуть зауваження та пропозиції, але планується, що фінальний варіант законопроєкту буде презентований вже на початку вересня. Про це домовились учасники першого засідання робочої групи з розробки проєкту ЗУ “Про професійну (професійно-технічну) освіту”, яке провели 24 липня 2018 року у залі колегії МОН.
“Наразі наше завдання – розробити якісний документ, який не пропонуватиме ідеї, а визначатиме процедури і правила, за якими розвиватиметься галузь. Також важливо, щоб ці засади були адаптовані до реального життя і не створювали перепон для державно-приватного партнерства. Тому ми намагатимемося залучати якнайширше коло стейкхолдерів для роботи над проєктом”, – зазначив заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.
До робочої групи увійшли представники МОН, Міністерства фінансів, Мінсоцполітики, місцевої влади, народні депутати, очільники професійних об’єднань та асоціацій, директори закладів ПТО. Під час обговорення вони визначили найбільш важливі питання. Серед них – фінансування закладів, інклюзивність профосвіти, система часткової кваліфікації робітників, управління закладами та вимоги до їх керівників тощо.
Йшлося також про можливий механізм створення та роботи Центрів професійної досконалості. Передбачається, що вони стануть платформою для співпраці закладів ПТО, бізнесу та органів регіональної влади. У них, зокрема, проводитимуть підвищення кваліфікації викладачів та майстрів. Планується, що створення такого Центру на базі закладу ПТО коштуватиме кілька мільйонів євро, тому важливо вже зараз передбачити критерії відбору закладів, які претендуватимуть на відкриття Центру на їх базі.
Робота групи проходитиме як у формі зустрічей, так і дистанційно. Наразі учасники мають надіслати свої пропозиції та зауваження щодо окремих розділів проєкту.
МОН України