Інклюзивне навчання: функції педагогів, вихователів та їх асистентів

Інклюзивне навчання: функції педагогів, вихователів та їх асистентів
28 Лютого 2018
Друкувати цю новину

Інклюзивне навчання: функції педагогів, вихователів та їх асистентівДля дітей з особливими освітніми потребами «виділяється» так звана «команда супроводу». Хто до неї входитиме та які функції виконуватимуть педагоги, вихователі та асистенти?

Що таке «команда супроводу»?
Положення про команду психолого-педагогічного супроводу (далі – Команда супроводу) дітей з особливими освітніми потребами (далі – дітей з ООП) у закладах загальної середньої та дошкільної освіти визначає порядок надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзії.

Команда супроводу дітей з ООП:

  • створюється наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП;
  • підпорядковується керівнику закладу освіти;
  • співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром, що здійснює методичне забезпечення її діяльності в межах адміністративно-територіальної одиниці.

Хто входить до команди супроводу?
Згідно з Положенням про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої та дошкільної освіти, до команди супроводу залежно від індивідуальних потреб дитини входять:

 постійні учасники: заступник директора з навчально-виховної роботи/вихователь-методист, вчитель початкових класів (класний керівник) або вихователь, вчителі, асистент вчителя/асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог та батьки дитини з ООП, тощо;

– залучені фахівці (у тому числі фахівці інклюзивно-ресурсного центру (далі – ІРЦ)): вчитель-дефектолог (в залежності від виду порушення розвитку дитини з ООП), медичний працівник закладу освіти, сімейний лікар, асистент дитини, спеціалісти служби соціального захисту населення, спеціалісти служб у справах дітей тощо.

Функції, які має виконувати вчитель початкових класів/класний керівник/вихователь:

  • забезпечення освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
  • виконання ролі координатора в процесі розробки ІПР та у визначенні кінцевих цілей навчання;
  • інформування учасників Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини, її сильні сторони та потреби, про результати виконання дитиною навчальної програми;
  • надання рекомендацій педагогічним працівникам щодо технологій, що показали ефективність в освітньому процесі;
  • контроль за наданням психолого-педагогічних послуг дитині з ООП згідно з ІПР;
  • підготовка індивідуального навчального плану та/(або)індивідуальної навчальної програми;
  • визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР, на початку кожного півріччя;
  • створення належної моральної атмосфери взаємин у класі (вчитель/вихователь-дитина, дитина-дитина тощо);
  • консультування батьків (законних представників) про стан засвоєння освітньої програми дитиною з ООП.

Функції, які має виконувати асистент вчителя/вихователь:

  • допомога в організації освітнього (виховного) процесу дитини з ООП;
  • участь у розробці ІПР;
  • участь у підготовці індивідуального навчального плану та/(або) індивідуальної навчальної програми;
  • адаптація навчальних матеріалів з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами;
  • спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
  • здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП;
  • оцінка спільно з учителем/вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
  • підготовка інформації для учасників засідання ППК за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
  • консультативна допомога батькам (законним представникам), педагогічним працівникам.

Еtcetera

  Категорія: