Ось і стихли брижі, підняті ЗМІ у громадськості напередодні 3-го грудня щодо проблем і умов життя людей з інвалідністю. Всі благі заклики, по суті, так і залишилися закликами, а кожен з нас (“здорових” людей) зайнявся вирішенням своїх більш актуальних завдань. Такі вже нинішні реалії, що держава і широка громадськість просто об’єктивно не в змозі належним чином співчувати людям з інвалідністю і бути ефективним спільником у вирішенні їхніх проблем.
Будемо чесні перед самими собою – для більшості з нас зараз більш актуальні власні проблеми матеріального забезпечення себе і своєї сім’ї, ніж ті проблеми, які притаманні 10% оточуючих нас людей з інвалідністю. Які б гострі проблеми не відчували ці люди і як би грубо не були б порушені їхні громадянські права, все одно зараз в нашому суспільстві знайдуться більш актуальні і масові приклади соціально-економічної несправедливості, які потребують негайного втручання.
Разом з тим, я впевнений, що навіть в цих умовах у людей з інвалідністю є дуже результативні способи вирішення їх проблем. Суть цих способів полягає в тому, щоб зістикувати процес підвищення якості життя таких людей із забезпеченням економічної вигоди від реалізації даного процесу, як для конкретних комерційних структур, так і для держави в цілому. Наприклад, такий основоположний напрямок в забезпеченні рівних можливостей для людей з інвалідністю, як створення для них елементів доступності до архітектурних об’єктів масового відвідування може бути об’єднаний з розміщенням на цих елементах (пандусах, ліфтах, поручнях, стовпчиках і т.д.) соціальної реклами, тієї бізнес структури, яка профінансувала створення відповідних елементів доступності.
Також рівні можливості для людей з інвалідністю можуть бути частково забезпечені за рахунок впровадження системи інформаційної підтримки надання соціально-побутових та інших послуг для мало мобільних громадян. В рамках даної системи може бути створено програмне забезпечення (ПЗ) у вигляді Web-сервісу та мобільного додатка, засноване, наприклад, на Одеському порталі Відкритих даних, де будуть публікуватися відповідні набори даних з інформацією про ті чи інші соціально-побутові послуги профільних підприємств. Дане ПЗ в відповідь на, поставлені користувачами, завдання і, виходячи з їх специфічних даних (місце розташування, ступінь рухливості, вміння спілкуватися по телефону і т.д.) повинно буде формувати кілька найбільш оптимальних варіантів покрокового вирішення цих завдань.
Крім надання користувачам простих варіантів рішень щодо отримання соціально-побутових послуг (стрижка, прання, ремонт взуття і т.д.), вищеназване ПЗ в перспективі зможе працювати і при формуванні покрокових рішень для більш складних питань, таких, наприклад, як оформлення субсидій, перерахунок пенсій, отримання програми індивідуальної реабілітації для людей з інвалідністю тощо
Передбачається, що це ПЗ в перспективі зможе стати самоокупним внаслідок того, що буде використовуватися всіма тими, хто потребує відбір оптимальних варіантів повсякденних послуг у всіх сферах життя. Виходячи з цього судження, для комерційних структур назване вище ПЗ згодом перетвориться в унікальну рекламну площадку. Одеський же регіон, на території якого може бути впроваджена вищеназвана система, підвищить свій рейтинг популярного курорту, пристосованого для відпочинку мало мобільних категорій громадян.
Взагалі, існує безліч варіантів, при яких вирішення конкретних проблем людей з інвалідністю можна було б пов’язати з акселерацією економічного розвитку нашої країни, що в свою чергу є зараз найбільш актуальним завданням для нашої держави. Єдиною необхідною для цього умовою є добра воля і об’єднання зусиль влади, громадськості та бізнес структур.
Зі свого боку я готовий взяти активну участь в створенні проєкту комплексної програми і написання бізнес плану щодо вирішення проблем людей з інвалідністю на основі забезпечення економічної доцільності для всього суспільства.
Ресурсний центр ГУРТ