Батьки та фахівці Тернопіля поєднують зусилля заради збільшення доступу до послуг для родин дітей з інвалідністю

Батьки та фахівці Тернопіля поєднують зусилля заради збільшення доступу до послуг для родин дітей з інвалідністю
14 Червня 2021
Друкувати цю новину

Нещодавно у приміщенні Тернопільського обласного центру комплексної реабілітації відбулася зустріч для батьків та спеціалістів на  тему “Інклюзія та діти з ООП: можливості та проблеми. Як досягти успіху?”, яку організували ГО “РУХ- ЖИТТЯ БЕЗ МЕЖ ” та Всеукраїнський форум «Батьки за раннє втручання» за підтримки Тернопільського обласного центру комплексної реабілітації.

На зустрічі з Альоною Скрипко – нейропсихологом, логопедом, психолінгвістом, мамою 18-річного хлопця з аутизмом і порушенням слуху, національним координатором Всеукраїнського форуму “Батьки за раннє втручання” обговорили наявність та доступність розвиткових і медичних послуг для дітей і молоді з інвалідністю, мотивуватимемо та підвищуватимемо спроможність взаємодіяти на шляху до побудови ефективної системи континууму освітніх, соціальних та медичних послуг для належної освіти та життєвого успіху таких дітей.

Підвищити спроможності взаємодії на шляху до побудови ефективної системи освітніх, соціальних та медичних послуг для дітей з інвалідністю, особливостями розвитку, порушеннями здоров’я, ООП Тернополя та їх родин, спікер – тренер намагалася через формування розуміння процесу психологічного розвитку особистості, його основних етапів та вікових криз; обговорення необхідних і достатніх умов, що впливають на формування особистості; надавши їм відомості необхідні для успішного спілкування з дитиною, в освітньому середовищі, в родині, зі спеціалістами; надавши учасникам можливість відчути на собі вплив деяких спеціальних прийомів вивчення особливостей індивідуального розвитку людини.

Ось що написано про цей захід у пості Тернопільського обласного центру комплексної реабілітації: «Те, що ми знаємо, – обмежено, а те, що не знаємо, – нескінченно.  Сьогодні у нашому Центрі проходить робоча зустріч батьків та спеціалістів , які працюють в інтересах дітей з провідним тренером Альоною Скрипко – нейропсихологом, логопедом, психолінгвістом, мамою 18-річного хлопця з аутизмом та порушенням слуху, національним координатором Всеукраїнського форуму «Батьки за раннє втручання в Україні».

Тема нашої зустрічі – «Інклюзія та діти з ООП: можливості та проблеми. Як досягти успіху?» Разом з тим, ми торкнулися значимого для нас та батьків питання – реалізації груп денного догляду в Тернополі. Обговорення цих тем на сьогодні має значення доволі важливе, адже лише у взаємодії, заснованій на взаємоповазі, розуміння сильних і визнанні слабких сторін іншого, можливі не лише «абиякі» перемоги, а й стабільні результати та досягнення.

Зрештою, ми засвоїли базові принципи з мотивування та підвищення спроможності взаємодіяти на шляху до побудови ефективної системи контиууму освітніх, соціальних та медичних послуг для належної освіти та життєвого успіху дітей і молоді з інвалідністю. Дякуємо Альоні Скрипко за додатковий і важливий потік знань, досвід та приємне спілкування!».

Пізніше в ефірі Тернопільського суспільного телебачення відбулося обговорення доступності інклюзивної освіти для дітей з ООП в Україні та її особливості за умов карантину . Ось, що написала в своєму пості з цього приводу Олена Скрипко: «Як укластися в 13 хвилин з тим, що хочеш і можеш сказати, коли “інклюзія” для тебе не лише слово, а аффірмація для щоденного активного громадського життя?..

Як не вийти за межі не лише часу, але й емоцій, коли тобі болить кожен раз, коли ти чуєш “така дитина не може бути тут”, “хіба я зможу навчати інших, коли він (вона) в класі”, “Я ж не винна, що вони не хочуть з ним (нею) спілкуватися”, “а як я маю його (її) оцінювати, як він (вона) нічого не знає і не розуміє”?..

Як передати словами і донести всім, що “інклюзивна освіта” це не папери, гроші, ресурсні кімнати, пандуси і кількість (цілих 43% за даними МОН зі слів ведучої) освітніх закладів, що в цьому році “започаткували інклюзію”, це про те, що право навчатися має кожний і в кожного свої здатності, здібності й можливості, які власне і мають стати дороговказом для тих, хто його (її) навчає, а не “показники і вимоги навчальної програми, планів тощо”?..

Всі ці питання для мене особисто, як для учасниці телеефіру від 27 травня  на Тернопільському спільному, як національного координатора Всеукраїнського форуму “Батьки за раннє втручання” постійно відкриті і під час ефіру була чергова спроба зробити це».

Заходи проводилися в рамках грантового проєкту «Рівний доступ до освітніх і розвиткових послуг в Україні в контексті поширення COVID-19» , який впроваджується ГО «Соціальна синергія» у партнерстві з Всеукраїнським форумом «Батьки за раннє втручання»  та за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

  Категорія: