12 лютого в Полтавській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2 відкрили перший в області ресурсний клас для дітей із розладом аутистичного спектру (РАС).
Його створення ініціювала благодійна організація «Зернятко».
– Ідея такого класу з’явилася, коли постало питання, у яку школу підуть діти з особливими освітніми потребами, – розповіла голова БО Людмила Іващенко. – Інклюзія в Україні тільки починається, і ми вирішили не стояти осторонь процесу, об’єднати зусилля з місцевою владою. Дітям із РАС важко адаптуватися до шкільного життя, тож цей проєкт спрямований на підготовку їх до першого класу, їхню соціалізацію.
У ресурсному класі учні не тільки навчаються. Вони відвідують їдальню, бібліотеку, їздять на екскурсії, спілкуються з першокласниками.
– Поряд із нами розташовані групи продовженого дня, – зазначила керівник закладу освіти Наталія Дмитренко. – Діти з початкової школи приходять і граються з учнями ресурсного класу, діти з РАС відвідують першачків, вони разом харчуються в їдальні, товаришують.
За словами заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів Людмили Бойченко, це формує толерантність у суспільстві.
– Інклюзивні класи на сьогодні створені в 14 школах Полтави, і навчаються в них діти з різними розладами, – повідомила представник влади. – У цього підготовчого класу – вузька спеціалізація. Думаю, коли більше батьків, які виховують дітей із РАС, дізнаються про нього, вони звертатимуться до «Зернятка», і, можливо, буде створена така собі міні-школа підготовки цієї малечі для навчання в загальноосвітньому форматі.
Відкритий у нашому місті ресурсний клас може стати базою для розробки моделі, за якою згодом можна буде впроваджувати таку цілеспрямовану, послідовну, компетентну допомогу дітям із РАС, щоб вони могли здобувати якісну освіту, по всій Україні, вважає експерт, якого запросили допомогти в організації роботи адаптаційного осередку, професор Київського університету ім. Бориса Грінченка Тетяна Скрипник:
– Це експериментальна, інноваційна діяльність, і ми напрацьовуємо модель грамотного, із орієнтиром на міжнародні стандарти, супроводу таких дітей, хочемо це виписати як методичні рекомендації, зробити на всю Україну отакий прецедент, коли є послідовна, відповідальна робота з підготовки дітей із РАС до якісної освіти. Поки що я не чула, щоб іще десь у нашій державі були створені подібні ресурсні класи, відповідної законодавчої бази для цього немає, і добре, що в Полтаві знайшлася школа, у якій підтримали ідею створити таке середовище.
Заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Тетяна Юрченко підкреслила:
– Ми заклали до міського бюджету кошти на вирішення ряду соціально значущих проблем. Сьогоднішня подія саме з їх числа. Добре, що є активні батьки, співпраця з якими дає плідні результати.
У рамках міської програми «Турбота» на часткову оплату праці тих, хто займатиметься з учнями ресурсного класу, виділено 100 тис. грн. за співфінансування з боку батьків. Також у благодійній організації розраховують на підтримку небайдужих полтавців.
Для дітей із РАС у класі створені п’ять кімнат: є кімната соціально-побутових навичок (для навчання робити собі чай, разом снідати тощо), сенсорної інтеграції (із фізичними навантаженнями), класна кімната, музична, кімната логопеда, а також роздягальня. Працюють у ресурсному класі учитель, спеціаліст із сенсорної інтеграції, дефектолог і психолог. Є й куратор. Діти відвідують чотири уроки з 8.45 до 13.00. У перший клас вони підуть у 2019-2020 навчальному році.
Полтавська міська рада