Марина Порошенко презентувала освітню програму навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта»

Марина Порошенко презентувала освітню програму навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта»
9 Листопада 2018
Друкувати цю новину

Марина Порошенко презентувала освітню програму навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта»

8 листопада дружина Президента України Марина Порошенко взяла участь у роботі IV Міжнародного конгресу зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації». Захід проходив на базі Переяслав-Хмельницького педагогічного університету імені Григорія Сковороди.

Марина Порошенко презентувала освітню програму навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта»

Серед учасників – науковці й освітяни зі всієї України, корекційні педагоги, керівники навчальних закладів, представники громадських організацій та батьківських об’єднань.

За словами Марини Порошенко, сьогодні інклюзивна реформа є однією з найуспішніших в Україні. «Завдяки цій реформі 12 тисяч дітей з особливими освітніми потребами вже долучилися до навчання в загальноосвітніх школах, у яких по всій країні вдалося відкрити 180 Медіатек та 130 Ресурсних кімнат. Також за нашою ініціативою вже розпочали роботу 487 Інклюзивно-ресурсних центрів, які почали надавати кваліфікований супровід особливим дітям протягом всього періоду навчання», – зазначила дружина Президента.

Для підготовки працівників ІРЦ цього року Фонд Порошенка розробив і видав навчальний посібник «Організаційно-методичні засади діяльності Інклюзивно-ресурсних центрів».

І сьогодні, звертаючись до учасників Конгресу, Марина Порошенко презентувала базову освітню програму навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта», яка спрямована на підготовку майбутніх педагогів та слухачів системи післядипломної педагогічної освіти.

Марина Порошенко презентувала освітню програму навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта»Мета програми – створення умов для розвитку інклюзивної освіти в Україні на основі оволодіння педагогами компетентностями у сфері міжнародного та європейського законодавства про інклюзивну освіту. А також – у контексті організації та управління інклюзивною освітою, знаннями й діагностичними уміннями щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі.

Розроблена Програма може бути використана для складання навчальних модулів інших дисциплін з урахуванням особливостей закладу вищої освіти, контингенту студентів та їх спеціалізації. Документ включає чотири змістових модуля.

І модуль – «Інклюзивна освіта як сфера відповідальності держави та громадянського суспільства», – у якому розглядаються місія інклюзивної освіти та механізми її забезпечення у міжнародних документах і законодавстві; національне законодавство у сфері інклюзивної освіти; зарубіжний досвід інклюзивної освіти.

 

ІІ модуль – «Державно-громадське управління інклюзивною освітою» – спрямований на ознайомлення з мережею закладів освіти для дітей з особливими освітніми потребами; рівнями, підходами й специфікою управління інклюзивною освітою.

Марина Порошенко презентувала освітню програму навчальної дисципліни «Інклюзивна освіта»ІІІ модуль – «Дитина з особливими освітніми потребами як суб’єкт інклюзивної освіти», – присвячений розгляду особливостей розвитку дітей з особливими освітніми потребами; комплексній технології визначення особливих освітніх потреб дитини; впровадженню Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей і підлітків (МКФ-ДП).

У ІV модулі  – «Організація освітнього процесу в умовах інклюзивної освіти» – розглядаються універсальний дизайн інклюзивного освітнього середовища; індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами; технології навчання в  інклюзивному освітньому середовищі; технологія оцінювання результатів навчання; додаткові освітні послуги та морально-етичні аспекти професійно-педагогічної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі.

Під час презентації, Марина Порошенко зауважила, що запропонована освітня програма послугує не лише підготовці педагогічних працівників до роботи з особливими дітьми, а й буде сприяти формуванню толерантності й розуміння проблем іншості в українському суспільстві.

Офіційне інтернет-представництво Президента України

  Категорія: