На базі Вигодського навчально-реабілітаційного центру для дітей з вадами зору Долинського району Івано-Франківської області відбувся ІІІ конгрес тифлопедагогів України “Шляхи реалізації права інвалідів по зору на якісну освіту”. Захід проводився Міністерством освіти і науки, молоді та спорту спільно з головним управлінням освіти і науки Івано-Франківської обласної державної адміністрації, Інститутом корекційної педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Національною Асамблеєю інвалідів України, Асоціацією тифлопедагогів України.
У рамках ІІІ конгресу тифлопедагогів проведено Всеукраїнську науково-практичну конференцію “Тифлопедагогіка: витоки, стан, перспективи”. У роботі науково-практичної конференції взяли участь керівники, педагогічні працівники спеціальних дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором, члени Асоціації тифлопедагогів України, науковці, методичні працівники, представники громадських організацій.
Завідувач кафедри тифлопедагогіки Інституту корекційної педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова Євгенія Синьова окреслила основні напрями діяльності, зокрема, щодо удосконалення підготовки педагогічних кадрів, науково-методичні засади особистісно орієнтованого навчання і виховання дітей з вадами зору як передумови забезпечення ефективності їх адаптації та інтеграції в суспільство.
З інноваційними підходами до освітньої інтеграції дітей з особливостями психофізичного розвитку ознайомив учасників Владислав Тищенко, доцент кафедри логопедії тифлопедагогіки Інституту корекційної педагогіки і психології, заступник директора Центру інклюзивної освіти зазначеного Інституту.
Особливу зацікавленість учасників ІІІ конгресу тифлопедагогів України викликала презентація директором Вигодського навчально-реабілітаційного центру Оксана Якимів системи навчально-реабілітаційної, лікувально-оздоровчої, профілактичної роботи закладу.
У Центрі створено сучасну навчально-реабілітаційну, методичну базу, використовуються сучасні комунікаційно-інформаційні технології, програмне забезпечення для дітей з вадами зору, запроваджено власну диференційовану систему позашкільної роботи.
Учасники Конгресу на засіданнях “круглих столів” обговорили актуальні напрями діяльності забезпечення права на освіту дітей з вадами зору дошкільного, шкільного віку, організаційно-методичні аспекти реабілітації дорослих інвалідів по зору, сформулювали актуальні проблеми та можливі шляхи їх вирішення.