Становлення системи освіти та соціальної реабілітації осіб з вадами здоров’я як єдиного суспільного інституту досліджено за допомогою системно-синергетичної парадигми. Окремо описані сучасні освітні моделі: особистісно орієнтовані та валеологічні навчальні технології модульно-рейтингова організація навчання дистанційна освіта тощо. Обгрунтовано освітній та інші принципи реабілітації людей з вадами здоров’я. Книга адресована фахівцям у сфері освіти та професійної реабілітації керівникам методистам та організаторам роботи центрів професійної реабілітації активістам громадських організацій студентам. Монографія підготовлена в рамках програми “Через освіту до соціальної інтеграції” Всеукраїнського громадського соціально-політичного об’єднання “Національна Асамблея осіб з інвалідністю України”.