2005 рік

2005 рік
4 Вересня 2011
Друкувати цю новину

Протягом звітного періоду Національна Асамблея інвалідів України забезпечила активну роботу відповідно до Статуту НАІУ, щодо формування і реалізації державної політики по соціальному захисту інвалідів та забезпеченню їх прав, співпрацюючи з Секретаріатом Президента України, Комітетом Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, Кабінетом Міністрів України, Міністерством праці та соціальної політики України, Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерством охорони здоров’я, Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Фондом соціального захисту інвалідів, Комісією з питань діяльності підприємств та організацій громадських організацій інвалідів.

Представники НАІУ протягом року взяли участь у:

– понад 30-ти засіданнях профільного Комітету ВРУ у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, на яких було розглянуто близько 150 законопроєктів соціального спрямування, значна частина з яких безпосередньо стосувалась вдосконалення чинного законодавства у сфері соціального захисту інвалідів;
– засіданнях робочої групи Колегії Міністерства архітектури і будівництва України щодо розробки «Державної комплексної програми «Житло – інвалідам»;
– засіданнях робочої групи Колегії Міністерства архітектури і будівництва України щодо розробки Примірного положення про «комітети доступності»;
– засіданнях робочих груп Міністерства праці і соціальної політики України : «Щодо фінансової підтримки ГОІ», «Щодо вдосконалення чинного законодавства», «Щодо вдосконалення роботи Фонду соціального захисту інвалідів», «Щодо взаємодії регіональних органів влади з ГОІ»;
– засіданні Громадської колегії Фонду соціального захисту інвалідів .

Плідна конструктивна співпраця Національної Асамблеї інвалідів України з Секретаріатом Президента України, Комітетом Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, Кабінетом Міністрів України, Міністерством праці та соціальної політики України, Міністерством України у справах молоді і спорту, Міністерством охорони здоров’я, Міністерством будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України стала запорукою прийняття цілого ряду законодавчо-нормативних документів , які спрямовані на підвищення існуючого рівня соціальної захищеності інвалідів в Україні:

  • Указ Президента України № 900/ 2005 від 1 червня 2005 року “Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями”;
  • Указ Президента України № 1073|2005 від 11 липня 2005 року “Про вдосконалення державного регулювання у сфері зайнятості населення та ринку праці в Україні” ;
  • Указ Президента України № 1845/2005 від 27 грудня 2005 року « Про заходи щодо створення сприятливих умов для забезпечення соціальної, медичної та трудової реабілітації інвалідів».
  • Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам” (щодо виплат), ( автори: народні депутати – П. Цибенко та В.Сушкевич , прийнятий 03 березня 2005 року № 2457–ІV) ,  який посилює державну підтримку інвалідів з дитинства і сімей, в яких є діти-інваліди, та гармонізує чинне законодавство, що регулює правовідносини в системі соціальних допомог .
  • Закон України “Про реабілітацію інвалідів в Україні (автори: В.Сушкевич та М.Нощенко, прийнятий 06 грудня 2005 р № 2961– ІV) , яким формулюються основні принципи державної політики у сфері реабілітації інвалідів, визначено види і форми реабілітаційних заходів, законодавчо закріплено право інваліда на той чи інший вид реабілітації в залежності від індивідуальних потреб.
  • Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України стосовно професійної і трудової реабілітації інвалідів» (автор: народний депутат – В. Сушкевич, прийнятий 06 жовтня 2005 р. № 2960 – ІV ),  який має на меті суттєво вдосконалити існуючі механізми стимулювання роботодавців до працевлаштування інвалідів, підвищити ефективність використання цільових державних фінансових ресурсів (коштів Фонду соціального захисту інвалідів), призначених для здійснення заходів щодо соціально-трудової, професійної та фізкультурно-спортивної реабілітації інвалідів.
  • Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” (прийнятий в результаті спільного розгляду законопроєктів реєстраційний № 4569, автор: народний депутат В. Косінов та № 4621, внесений Урядом, реєстраційний № 2602-IV від 21 червня 2005 р. ), який посилив відповідальність підприємств за невиконання нормативу працевлаштування інвалідів ( пеня) та встановив пріоритет  Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” над галузевими законодавчими актами при визначені нормативу робочих місць для інвалідів.
  • Закон України “Про внесення змін до Закону України “Про прожитковий мінімум”, (автор: народний депутат В. Сушкевич, прийнятий 16 червня 2005 р. № 2661 – ІV),  який впорядковує структуру основних соціально-демографічних груп населення, що дасть можливість підвищити розрахунковий розмір прожиткового мінімуму (а значить і розмір реальних соціальних виплат) для працюючих інвалідів.
  • Закон України “Про прожитковий мінімум ( автор: В.Сушкевич, внесений 25.05.2004.р., прийнятий 16 червня 2005 р. № 2661 – IV ), який впорядковує структуру основних соціально-демографічних груп населення, що дасть можливість підвищити розрахунковий розмір прожиткового мінімуму (а значить і розмір реальних соціальних виплат!) для працюючих інвалідів.

 НАІУ продовжую співпрацю з Комітетом Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, іншими профільними Парламентськими комітетами щодо подальшого опрацювання та підтримки наступних законопроєктів:

  •  Законопроєкт “Про внесення змін до Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб” (щодо оподаткування благодійної допомоги інвалідам) (автори: народні депутати В. Сушкевич та М. Нощенко, реєстраційний №7085 від 17.02.2005 р.) , метою якого є створення умов для виконання соціальних зобов’язань держави перед особами з обмеженими фізичними можливостями і звільнення від оподаткування прибутковим податком з громадян одержаної інвалідами благодійної допомоги, зокрема технічних засобів реабілітації та спец автотранспорту (розглянутий і підтриманий Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів).
  • Законопроєкт “Про внесення змін до деяких законів України щодо оподаткування спеціалізованих транспортних засобів, призначених для перевезення інвалідів” ( автори: народні депутати В.Сушкевич та В. Хомутинник, реєстраційний №7122 від 01.03.2005), яким пропонується надати певні преференції (звільнення від податку на додану вартість та обкладання ввізним митом) при здійсненні операцій з переміщення (пересилання) на митну територію України спеціалізованих транспортних засобів загального користування, призначених для перевезення інвалідів на візках, а саме – автобусів, що обладнані спеціальними пристроями для перевезення інвалідів на візках (розглянутий і підтриманий Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів).
  • Законопроєкт “Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» (щодо забезпечення інвалідів та осіб, які здійснюють догляд за ними) (автори: В. Сушкевич та М.Кульчинський, реєстраційний № 7229 від 21.03.2005 р.), яким пропонується включити осіб, які постійно надають соціальні послуги, до переліку осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню, а також для осіб, зазначених у пункті 14 статті 11 цього Закону вилучити вимоги щодо отримання ними відповідної допомоги або компенсації. Крім того пропонується: дозволити інвалідам ІІ і ІІІ груп за їх вибором призначати пенсію. (17 травня 2005 року розглянутий і підтриманий профільним Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів).
  • Законопроєкт “Про внесення зміни до статті 37 Закону України “Про державну службу” (щодо пенсійного забезпечення державних службовців, визнаних інвалідами), (автори: В. Сушкевич та М. Волинець, реєстраційний № 8139) , який передбачає врегулювання питань щодо пенсійного забезпечення інвалідів І та ІІ груп з дитинства, від загального захворювання, внаслідок трудового каліцтва або профзахворювання, яким була встановлена інвалідність до прийняття на державну службу, за наявності в них не менше 15 років стажу на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України „Про державну службу” (розглянутий і підтриманий профільним Комітетом у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів).
  • Законопроєкт “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвалідами права на трудову зайнятість” (автор В. Сушкевич, внесений 23.06.2003р. реєстраційний № 3668), який має на меті визначити права інвалідів на державні гарантії права на вибір професії та виду діяльності, професійну підготовку або перепідготовку, підвищення кваліфікації та професійну орієнтацію, пошук підходящої роботи з урахуванням рекомендацій МСЕК, визнання безробітними і взяття на облік державною службою зайнятості як таких, що шукають роботу, страхування на випадок безробіття і отримання відповідної допомоги по безробіттю тощо.

Значна робота проведена керівництвом НАІУ щодо внесення пропозицій до проєкту Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» в частині збільшення планових обсягів бюджетних видатків по програмах соціального захисту інвалідів. Зокрема, завдяки зусиллям Голови Національна Асамблея інвалідів України В.М. Сушкевича:

  • збережено у повному обсязі існуючі законодавчо встановлені пільги щодо плати за землю і оподаткування податком на прибуток та на додану вартість підприємств та організацій громадських організацій інвалідів;
  • збільшено на 24,8 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на забезпечення інвалідів автомобілями , при цьому вперше окремим рядком передбачені кошти – 4,6 млн. грн. для забезпечення автотранспортом сімей, до складу яких входять 2 та більше інвалідів, які перебувають на черзі;
  • збільшено на 40,2 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на забезпечення інвалідів протезно – ортопедичними виробами та технічними засобами реабілітації;
  • збільшено на 10,2 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на забезпечення інвалідів санаторно – курортними путівками, при цьому вперше – окремим рядком передбачено 10 млн. грн.. для забезпечення путівками у спеціалізовані санаторії інвалідів спинальників;
  • збільшено на 14,2 млн. грн.. у порівнянні з 2005 роком та проєктом Держбюджету-2006, прийнятим у першому читанні, видатки на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів.

Протягом 2005 року представники НАІУ брали участь у заходах міністерств та відомств, неурядових організацій з питань обговорення проєктів законодавчо-нормативних актів щодо соціального захисту інвалідів.

  Категорія: