Тренінги з деінституалізації

Тренінги з деінституалізації
30 Червня 2020
Друкувати цю новину

В 2019 році в Донецькій та Луганській областях розпочалася реалізація проекту «Інклюзивні послуги для всіх: розширення доступу до освіти та інших послуг для дітей з інвалідністю на Сході України», що фінансується шведською благодійною організацією  RadioAid, реалізується міжнародною гуманітарною організацією Save the Children в партнерстві з ГО “Донецька обласна організація осіб з інвалідністю” та Національною Асамблеєю людей з інвалідністю України.

В межах діяльності проєкту вчителі, вихователі, фахівці мають змогу підвищити свій професійний рівень, батьки отримати необхідні знання щодо виховання дітей, діти реалізовувати свої проєкти, які самі створили. Проєкт спрямований не тільки на впровадження інклюзивної освіти, але і на питання деінституалізації.

Деінституціалізація – повний процес планування реорганізації зі скороченням і/або закриттям закладів інтернатного типу, створення різноманітних інших послуг догляду за дитиною, які регулюються законом і стандартами, орієнтованими на результат. https://www.msp.gov.ua/timeline/Deinstitucializaciya.html

Інформуємо Вас, що в рамках діяльності проєкту на початку липня відбудуться он-лайн тренінги:

  • 9 липня 2020 року – «Питання деінституалізації: теорія та практика».
  • 10 липня 2020 року – «Досвіт провадження послуг на рівні громади для сімей, які виховують дітей з інвалідністю» для фахівців соціальної, освітньої, медичної галузей.

Важливість розуміння питань деінституалізації при формуванні та впровадження інклюзивної освіти є важливим чинником реформ на місцевому рівні. Процес деінституалізації не простий і потребує розуміння та відповідно спланованих дій. Наприклад, «закрити» інтернатний заклад і при цьому не забезпечити послуги на рівні громади, систему підтримки батьків і «перехідний період» для дітей, підготовку кадрів, доступну інфраструктуру і інклюзивне навчання тощо – не можна гарантувати того, що ми діємо в найкращих інтересах дитини.

Конвенція ООН про права дитини, Конвенція про права осіб з інвалідністю, міжнародне та національне законодавство у сфері прав дитини гарне підґрунтя для впровадження змін. Але, чому не виконується законодавчо-нормативні акти, чому відбувається порушення прав дитини, чому формальне ставлення до впровадження послуг для таких сімей; чи є спільне розуміння питань деінституалізації, інклюзивного навчання на рівні громади? Про ці та інші питання ми зможемо дізнатись долучившись до тренінгів в рамах проєкту.

Слідкуйте за нашими новинами.

Лариса Байда, координатор проєкту від НАІУ

  Категорія: