НАІУ щодо внесення змін до постанови КМУ про порядок надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю

НАІУ щодо внесення змін до постанови КМУ про порядок надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю
12 Лютого 2019
Друкувати цю новину

Національна Асамблея людей з інвалідністю України відповідно до листа Міністерства соціальної політики України №79/0/76-19/29 від 30.01.2019р., розглянула проєкт Постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 08.08.2007 року № 1010 «Про затвердження Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю» та не погоджує його з наступних причин.

До пп.4 пункту 2 проєкту Порядку надання дозволу на право користування пільгами з оподаткування для підприємств та організацій громадських організацій осіб з інвалідністю запроваджується новий критерій за яким надається дозвіл підприємствам ГОІ на право користування пільгами з оподаткування, а саме: розмір середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості осіб з інвалідністю, які мають на підприємствах, в організаціях основне місце роботи, повинен бути не менше ніж 75 відсотків розміру середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості в цілому на підприємстві, в організації … Звертаємо увагу, що ця норма не відповідає критеріям визначеним Податковим кодексом України для підприємств ГОІ, що мають право на застосування податкових пільг. Також згідно чинного Закону України «Про оплату праці» заробітна плата-це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства. Таким чином, заробітна плата сплачується працівникові не за його інвалідність, а за його професійний внесок. Відповідно вимагати від роботодавців сплачувати працівникам з інвалідністю 75 відсотків розміру середньомісячної заробітної плати в еквіваленті повної зайнятості в цілому на підприємстві, в організації є економічно та соціально не обґрунтованим!

Як приклад, соціальне підприємство з виробництва кондитерських виробів (кекси, мафіни інші) штат 6 осіб: директор (виконує обов’язки бухгалтера, пошук замовлень, закупка сировини тощо), шеф-кондитер, 3 працівника з інтелектуальними порушеннями (синдром Дауна) та 1 працівник має 3 групу інвалідності загального захворювання (кур’єр з доставки замовлень). Працівники з інтелектуальними порушеннями зайняті на посадах мийник кухні (1 особа) та помічники кухаря (2 особи). Працюють неповний робочий день (4-6 годин). Заробітна плата у працівників з інвалідністю складає мінімальну заробітну плату в еквіваленті повної зайнятості. Зарплата працівників без інвалідності складає 3 мінімальних заробітних плати. Продукція продається через Інтернет-магазин. Чи має право таке підприємство претендувати на державну підтримку в вигляді пільг з оподаткування? Після прийняття проєкту Постанови – зазначене підприємство не має право на державну підтримку!

  Категорія: