Дніпропетровщина – лідер із запровадження інклюзивної освіти в Україні

16 Травня 2019
Друкувати цю новину

За останні три роки у регіоні  в чотири рази збільшилась кількість дітей з інвалідністю, які вийшли із соціальної ізоляції та навчаються разом із ровесниками. Далі — у сюжеті.

Інклюзивне навчання – це процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами в середовищі здорових однолітків. Наразі у 15-х дніпровських дитячих садках функціонує 15 інклюзивних груп, які відвідує 21 дитина з особливими освітніми потребами. Їх мета — окрім надавання дитині освітніх послуг, допомогти їй пристосуватися до життя в сучасному суспільстві. Інклюзивне навчання забезпечують асистенти вчителів, асистенти вихователів, практичні психологи, логопеди, дефектологи.

Оксана Тогобецька, психологиня закладу: «По-перше, що ми зробили: ми склали команду психолого-педагогічного супроводу, яка була створена для того, щоби створити безпечне середовище для дітей з інвалідністю, для її успішної адаптації. Другим кроком було вивчення особливостей дитини, її здібностей. На фоні цього була складена індивідуальна програма розвитку, де прописувались сильні і слабкі сторони дитини, над якими кожному із спеціалістів треба попрацювати».

Надійка відвідує один з дніпровських садків. Дівчинці 5 років. Вона має синдром аутистичного розладу. Надя займається у цьому садочку вже майже півтора роки. Батьки дівчинки зізнаються: за півтора роки інклюзивного навчання у садочку Надя вже здійснила великий крок у розвитку, навчилася комунікувати та гратися із іншими дітьми.

Наталя Кузнєцова, мати Надії: «Это огромный шаг! Если бы наш ребенок ходил в какую-то специализированную школу или интернат, то скорее всего, мы были бы дома и ходили бы частным образом по специалистам. Мы таким образом далеко бы не уехали, и неизвестно что бы с ней было. Но благодаря инклюзии, благодаря тому, что таких людей принимают как людей, прежде всего, потому что человек с инвалидностью — это такой же человек, он точно так же, как и вы родился, и у него те же права, что и у всех. И благодаря этой программе инклюзии, дети имеют шанс получить образование и пойти работать в конце концов».

Вихователі інклюзивної групи переконані: найголовніше – те, що тут усі рівні. Такого слова як «хворий» чи «інвалід» в закладі не вживають. У регіоні за останні три роки в чотири рази збільшилась кількість дітей з інвалідністю, які вийшли із соціальної ізоляції та навчаються разом із ровесниками. Автор — Стас Коновалов Камера — Руслан Герасименко

9 канал

  Категорія: