Була проведена лекція–дискусія “Складання та проходження маршруту в межах міста”, для якої запропоновані наступні питання:
З якими бар’єрами зустрічається незряча людина при складанні та проходженні маршруту в межах міста?
Які елементи доступності допомагають проходженню маршруту в межах міста?
Які застосунки для навігації у громадському транспорті є найбільш ефективними для незрячих людей?
У чому полягають особливості невізуальної навігації на вулиці під час проходження маршруту в межах міста?
Групою слухачів були розроблені маршрути для кожного учасника демонстраційної групи до найближчих магазинів: Варус, АТБ, Сільпо, Простор, «Зелена лавка». За складеними слухачами маршрутами представники демонстраційної групи самостійно йшли до запропонованих магазинів та робили покупки. В магазині вони вступали у комунікацію з його співробітниками, запрошували супровід з метою обрати необхідні товари та розрахувалися на касі. По дорозі від магазину завдання демонстраційної групи полягало у тому, щоб продемонструвати можливі шляхи налагодження комунікації із сторонніми перехожими для того, щоб уточнити необхідний їм маршрут до школи – місця проведення семінару.
Друга частина дня була спрямована на складання та проходження маршруту в межах міста. Так, був розроблений маршрут: Спеціальна школа (вул. Вишгородська 35) – метро “Університет” – музей “Третя опівночі” (Київ, Гончара, 45В).
Слухачі семінару та учасників демонстраційної групи пройшли запропонований маршруту із використанням громадського транспорту. Під час слідування по маршруту були також відпрацьовані навички орієнтування за допомогою тростини; перехід через різні види перехрестя, наземні та підземні переходи; техніки користування тролейбусом та метрополітеном.
Під час відвідування учасниками семінару екскурсії “Третя опівночі” були відпрацьовані наступні ситуації: сприйняття мистецтва на дотик; виконання звичайних побутових задач без допомоги зору.
Учасники/учасниці отримували під час екскурсії завдання, які виконували у повній темряві, наприклад: зорієнтуватись в квартирі та знайти необхідні речі, налити води у чашку і тощо. Також вони мали можливість написати та прочитати тексти шрифтом Брайля, розпізнати рельєфні малюнки, пограти в адаптовані для людей з порушеннями зору настільні ігри.
Захід організовано ГС ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» спільно з кафедрою офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за підтримки ПРООН у межах проєкту «Підтримка реабілітації людей з інвалідністю, спричиненою війною» та за фінансування урядів Республіки Корея та Німеччини.