НАІУ занепокоєна розміщенням травмонебезпечних сітілайтів у столиці

НАІУ занепокоєна розміщенням травмонебезпечних сітілайтів у столиці
25 Січня 2022
Друкувати цю новину

Національна Асамблея людей з інвалідністю України звернулась до Голови КМДА Віталія Кличка щодо розміщення травмонебезпечних сітілайтів у місті Києві. По всій столиці розміщено тисячі сітілайтів (рекламна площина малих розмірів та вертикальної орієнтації). Водночас, деякі з них через розміри та специфіку розміщення є небезпечними та незручними для всіх пішоходів, особливо для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, адже подекуди фактично перегороджують їм шляхи руху (приклади на фото).

 

Варто відзначити, що:

  • забороняється розташовувати рекламні засоби на пішохідних доріжках та алеях, якщо це перешкоджає вільному руху пішоходів (пункт 35 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067);
  • на пішохідних шляхах руху встановлювання колон, інформаційних стояків та дорожніх огорож не допускається (підпункт 5.1.10. ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд»);
  • на пішохідній зоні тротуару не допускається встановлення дорожнього огородження, опор, рекламних конструкцій, тимчасових споруд, приямків від люків та дощоприймачів, сходів та ґанків будинків тощо (підпункт 5.3.1.
    ДБН В.2.3.-5 «Вулиці та дороги населених пунктів»);
  • елементи благоустрою, що можуть стати перешкодою для людей з інвалідністю, треба розміщувати в одну лінію за межами пішохідної зони. Ці перешкоди треба маркувати, використовуючи яскраві і контрастні кольори (підпункт 4.20.7. ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»);
  • об’єкти, нижня крайка яких розташована на висоті від 0,7 м до 2,1 м від рівня пішохідного шляху, не повинні виступати за площину вертикальної конструкції більше ніж на 0,1 м, а при їх розміщенні на розташованій окремо опорі – не більше ніж 0,3 м. Така опора повинна бути промаркована контрастним кольором. При збільшенні виступних розмірів простір під цими об’єктами необхідно виділяти бордюрним каменем, бортиком заввишки не менше ніж 0,025 м або огорожами заввишки не менше ніж 0,7 м. (пункт 5.5.2 ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»).

Згідно Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067, для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі – робочий орган). Для одержання дозволу заявник подає робочому органу заяву за встановленою формою, до якої додаються фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менш як 6 х 9 сантиметрів), на якому планується розташування рекламного засобу, та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.

Таким чином у робочому органі було достатньо матеріалів для того, щоб оцінити рівень небезпеки та незручностей окремих сітілайтів.    А тому незрозуміло чому на травмонебезпечні сітілайти, які знаходяться на пішохідних доріжках (шляхах руху), було видано дозволи.

Відповідно до Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р.
№ 2067, демонтаж вивісок чи табличок, розміщених з порушенням вимог цих Правил, здійснюється, зокрема, у разі невідповідності розміщення вивіски чи таблички вимогам щодо її розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам і порушення благоустрою території. Розміщені вивіски чи таблички підлягають демонтажу за рахунок коштів юридичних осіб або фізичних осіб – підприємців, якими вони були встановлені.

На підставі зазначеного НАІУ просить надати доручення:

– перевірити усі сітілайти в столиці та за результатами перевірки вжити відповідних заходів, в тому числі зобов’язати порушників демонтувати ті сітілайти, які не відповідають вимогам щодо їх розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам і порушують правила благоустрою;

– перевірити хто опрацьовував заяви по сітілайтам, які не відповідають вимогам щодо їх розміщення, наданим у визначенні, та архітектурним вимогам, державним нормам, стандартам і правилам, санітарним нормам і порушують правила благоустрою, підписував відповідні дозволи на їх розміщення та у разі виявлення порушень вжити відповідних заходів.

Також поінформувати щодо встановлення в столиці до таких сітілайтів вимог стосовно маркування їх контрастним кольором і виділення простору під ними бордюрним каменем, бортиком або огорожами.

Чекаємо на результати!

 

  Категорія: