Запит щодо регламентування встановлення наземних обмежувачів руху транспорту в зонах пішохідних шляхів
4 January 2021
Share:
Міністрові розвитку громад та територій України
Олексієві Чернишову
Копія: Міністерство інфраструктури України
Національна поліція України
Уповноваженому Президента України у справах осіб з інвалідністю
Валерію Сушкевичу
Урядовій Уповноваженій з прав осіб з інвалідністю
Тетяні Баранцовій
Запит
щодо регламентування встановлення наземних обмежувачів руху транспорту в зонах пішохідних шляхів
З тривогою та із занепокоєнням звертаємо Вашу увагу на те, що в містах і населених пунктах України щораз більше набуває масового характеру встановлення на пішохідних шляхах і тротуарах обмежувачів для заїзду автотранспорту в ці зони. Але при цьому застосовуються такі бар’єрні елементи, які часто несуть загрозу безпеці і здоров’ю пішоходів.
Різноманітні конструкції та бар’єри на шляху пішоходів мають великі ризики травмування для багатьох категорій пішоходів, є небезпекою та загрозою для осіб із глибокими порушеннями зору (незрячі та слабозорі) та для осіб із порушеннями опорно-рухового апарату. Такі конструкції несуть загрозу та ризики травмування інших категорій маломобільних груп населення а саме:
маленькі діти (до 6-ти років);
особи з тимчасовими порушеннями здоров’я, такими як: ненормований артеріальний тиск, підвищена температура, розлади вестибулярного апарату;
особи після травм, інсультів, при порушеній рівновазі тощо;
усі категорії пішоходів, які пересуваються відповідними шляхами в сутінках та у темну пору доби, або вдень в умовах яскравої сонячної погоди;
особи, які під час руху відволіклися (телефон, зовнішні фактори);
особи в стані стресу чи алкогольного сп’яніння тощо.
Відповідні конструкції та бар’єри є травмонебезпечними практично для всіх пішоходів щороку сезонно з пізньої осені до весни, коли перешкоди скриті під шаром снігу чи льоду, який приховує навіть контрастно виділені обмежувачі (див. фотофіксацію у додатку).
Те, що на пішохідних шляхах раніше встановлювали різноманітні декоративні вази з квітами чи стовпчики висотою 80 см – було ще більш-менш терпимо. Але коли розпочали встановлювати різноманітні бар’єри у вигляді куль, півкуль, пірамід, стовпчиків висотою 0-30 см та інші обмежувальні конструкції хаотично на розсуд їхніх власників – це вже стало прямою загрозою саме для пішоходів! Часто для «естетики» ці сфери та півкулі виготовлені із темного гранітного матеріалу. В дощову погоду їхня поверхня відблискує і зливається із покриттям тротуарів, є непомітною.
А нещодавно у Львові, на новозбудованому об’єкті «Реконструкція площі Двірцевої у м. Львові», появилися нові «шедеври» у вигляді бетонних призм неправильної форми висотою до 20-30 см, котрі встановлені ребром вгору і зливається із загальним замощенням. Виглядає, що такий «витвір» призначений не стільки бар’єром для заїзду автотранспорту, скільки створює небезпеку для людей!
Разом з тим відзначаємо, що в низці чинних нормативних актів України прописано, що встановлення різноманітних перешкод і бар’єрів на шляхах руху не допускається. Зокрема:
ДБН В.2.2-40:2018 Інклюзивність будівель і споруд
Визначення поняття:
шлях руху - пішохідний шлях, який використовується МГН для переміщення по ділянці (доріжки, тротуари, пандуси), а також на вході до будівлі або споруди та всередині будівель і споруд (горизонтальні і вертикальні комунікації).
5.1.2 Необхідно передбачати умови безперешкодного пересування по ділянці.
5.1.10 На пішохідних шляхах руху встановлювання колон, інформаційних стояків та дорожніх огорож не допускається.
ДБН В.2.3.-5 Вулиці та дороги населених пунктів
5.3.1
На пішохідній зоні тротуару не допускається встановлення дорожнього огородження, опор, рекламних конструкцій, тимчасових споруд, приямків від люків та дощоприймачів, сходів та ґанків будинків тощо.
ДБН Б.2.2-5:2011 Благоустрій територій
4.20.7 Елементи благоустрою, що можуть стати перешкодою для інвалідів, треба розміщувати в одну лінію за межами пішохідної зони.Ці перешкоди треба маркувати, використовуючи яскраві і контрастні кольори.
Та насправді виглядає так, що наведені вище приклади встановлення бар’єрів на пішохідних шляхах по усіх містах і населених пунктах України є неправомірними? В такому разі це потребує адміністративного реагування.
Зважаючи на викладене, просимо:
Надати офіційне роз’яснення – якими нині чинними нормативними актами України регламентовано встановлення наземних обмежувачів руху транспорту в зоні пішохідних шляхів. Якої форми та розмірів вони повинні бути і як саме мають виглядати?
Надати посилання на чинні нормативно-правові акти України, які уніфікують типи, види та різновиди згаданих обмежувачів та чітко визначають правила їх встановлення та демонтажу на місцевості.
Порушити питання щодо внесення відповідних змін і доповнень у державні будівельні норми та стандарти щодо конкретних вимог та приписів стосовно різновидів та розташування наземних обмежувачів руху транспорту в зонах пішохідних шляхів.
В свою чергу пропонуємо це прописати таким чином:
При потребі обмежити заїзд а/т на тротуар в зонах пішохідного переходу допускається встановлювати обмежувальні стовпчики/боларди висотою не менше, як 70-80 см, діаметром не менше 0,25 м з контрастною світловідбиваючою смужкою шириною 0,3 м або такі, які повністю за кольором відрізняються від кольору поверхні, на яку вони встановлені (тобто у співвідношенні є контрастними). Відстань між стовпчиками повинна бути не менше 90 см.
The answer to this question is provided on the Facebook page of Free Legal Aid. Lawyers offer two options: 1. Out-of-court appeal, i.e., appeal to: 2. Appeal in court. This involves filing a statement: Court fees in such cases, as emphasized by Free Legal Aid, are not payable. The case is heard in court in the presence of: A positive decision […]
3,260 hearing aids purchased with state budget funds, which patients can receive free of charge, should already have been delivered to Ukrainian hospitals. According to the Ministry of Health on its Facebook page, these are six models of Oticon (Denmark) devices for adults and children with varying degrees of hearing loss. Among them are hearing aids for children and adults with […]
Dear friends! The National Assembly of People with Disabilities of Ukraine sincerely congratulates everyone on Ukraine's Independence Day! This holiday reminds us of the power of unity, dignity, and unwavering faith in freedom. Today, we pay tribute to everyone who defends Ukraine's right to be an independent, democratic, and free state. We are convinced that true independence is impossible without inclusiveness, equal rights, and opportunities [...]
The analytical report "On Access to Employment for People with Disabilities" summarizes European standards and practices in the field of employment, compares the approaches of Poland, Sweden, and Lithuania, and provides a detailed analysis of Ukrainian legislation, offering specific steps for its improvement. The document emphasizes the implementation of EU standards, the prohibition of discrimination, and the right to work for people with disabilities, and contains well-founded proposals for changes [...].
In the first ten days of August, the All-Ukrainian Youth Forum "Youth Here!" was held in Lviv and Kyiv, which became the main platform for dialogue between young people, government officials, and international partners. The event brought together over a thousand participants from all corners of the country. Svitlana Kasianova represented the National Assembly of People with Disabilities of Ukraine (NAPD) at the forum. Lviv: a shared vision of youth policy […]
We offer a recording of the webinar "Barrier-free access under control: how does it work?", organized by the Resource Center of the National Assembly of People with Disabilities of Ukraine (NAPD) as part of the "Rehabilitation in Ukraine" (Rehab4U) project. In it, you will learn about the specifics of monitoring residential and non-residential facilities currently being carried out in Ukraine, an analysis of the regulatory framework governing accessibility research, and the role of […]