Затверджено методичні рекомендації щодо доступності закладів освіти для маломобільних груп населення

December 5, 2024

Міністерство розвитку громад та територій України презентувало методичні рекомендації для забезпечення безбар’єрного доступу до будівель, приміщень та інфраструктури закладів освіти. Цей документ став результатом співпраці з Національною Асамблеєю людей з інвалідністю України (НАІУ). Важливий внесок у розробку рекомендацій зробив консультант з доступності НАІУ Yuriy Vasylchenko.

Що передбачають рекомендації?

  • Аналіз бар’єрів: виявлення основних перешкод в інфраструктурі.
  • Рішення для доступності: пропонуються практичні кроки для їх усунення.
  • Інклюзія в освіті: акцент на доступності інклюзивних класів і груп.
  • Облаштування простору: рекомендації охоплюють усі ключові елементи — від пішохідних доріжок і паркувальних місць до пандусів, ліфтів, санітарних кімнат.
  • Адаптація для різних типів закладів: школи, університети, дитячі садочки, лекційні аудиторії, лабораторії, бібліотеки, ігрові кімнати.

Ці рекомендації допоможуть власникам і балансоутримувачам будівель і приміщень закладів освіти створювати безбар’єрне середовище та робити освіту більш доступною.
Рекомендації допомагають виявити основні бар’єри в інфраструктурі та пропонують рішення для їх усунення.

Особлива увага приділяється забезпеченню доступності для навчання в інклюзивних класах і групах. Але в рекомендаціях також передбачено облаштування всіх ключових елементів освітнього простору — від пішохідних доріжок, місць для паркування й прилеглої території до пандусів, ліфтів, коридорів і санітарно-гігієнічних приміщень.

Для різних типів освітніх закладів, зокрема шкіл, університетів і дитячих садочків, у посібнику прописані рекомендації для адаптації різних освітніх приміщень. Наприклад, для лекційних аудиторій, лабораторій, бібліотек чи ігрових кімнат.

Важливо, що рекомендації враховують потреби не лише учнів і студентів, а й відвідувачів і працівників закладів — батьків, вихователів, учителів, викладачів, науковців та іншого персоналу, які також можуть належати до маломобільних груп населення.
Заклади освіти визначені одним із головних пріоритетів у створенні безбар’єрного простору.

Why is it important?

Доступність освітньої інфраструктури — це основа суспільства рівних можливостей, де кожен має право навчатися, працювати та реалізовувати свій потенціал.

Докладніше ознайомитися з методичними рекомендаціями можна за via link.

Інформація підготовлена в рамках проєкту «Криза в Україні: Реагування та відновлення з урахуванням потреб людей з інвалідністю (2-га фаза)», що реалізується ГС «ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» (НАІУ) спільно з Європейським форумом інвалідності (European Disability Forum, EDF).

Related news

All news

Admission to NAPD

Are you impressed by our activities? Join the member organizations of the National Assembly of People with Disabilities of Ukraine!
join NAPD
en_USEnglish