Оголошення конкурсного відбору учасників ІІ етапу пілотного проєкту з реалізації Концепції інклюзивної мистецької освіти на 2020-2021 навчальний рік «Мистецька освіта без обмежень»
9 March 2021
Share:
Міністерство культури та інформаційної політики України спільно з Державним агентством України з питань мистецтв та мистецької освіти у співпраці з Всеукраїнським громадським об’єднанням «Національна асамблея людей з інвалідністю України» та Державним науково-методичним центром змісту культурно-мистецької освіти оголошує про відкриття конкурсного відбору учасників ІІ етапу пілотного проєкту з реалізації Концепції інклюзивної мистецької освіти.
1. Передумови програми
У межах реалізації першого етапу проекту у 2020 році були проведені чотири модулі для 17 мистецьких шкіл з 12 областей України, під час яких заклади мистецької освіти отримали покрокову інформаційну підтримку щодо того, як забезпечити фізичну доступність закладу, а також щодо організації освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами. Міністерство культури та інформаційної політики України, Державне агентство України з питань мистецтв та мистецької освіти, Національна Асамблея людей з інвалідністю України та Державний науково-методичний центр змісту культурно-мистецької освіти спільно підготували посібник «Мистецькі школи: доступне освітнє середовище», який має на меті допомогти керівникам шкіл ухвалювати правильні рішення при виявленні та усуненні бар’єрів для організації інклюзивного навчання.
2. Метою ІІ етапу пілотного проєкту «Мистецька освіта без обмежень» є розширення доступу до мистецької освіти через впровадження інклюзивного навчання в мистецьких школах та фахових мистецьких коледжах, допомога у створенні освітнього простору, дружнього для усіх, а також виявлення конкретних перешкод для інклюзивного навчання мистецтву та напрацювання рекомендацій для усунення таких перешкод. Завдяки пілотного проєкту учасники підвищать свій рівень знань та практичних навичок для організації інклюзивного навчання у фаховому мистецькому коледжі, стануть експертами з фізичної доступності приміщень і навіть зможуть під керівництвом експертів самостійно провести аудит доступності.
Запровадження інклюзивного навчання буде здійснюватися під постійним наглядом наших експертів, до яких можна звернутися за допомогою і порадою. Учасники ІІ етапу пілотного проєкту самостійно визначать оптимальні форми роботи з учнями та студентами з особливими освітніми потребами у школі чи мистецькому коледжі, а ваш досвід буде використаний при підготовці методичних рекомендацій за результатами пілотного проєкту.
Освітньо-тренінгова програма буде складатися з 5 модулів:
модуль 1– фізична доступність;
модуль 2 – організація навчання учнів/студентів з особливими освітніми потребами;
модуль 3 – навчально-методичне забезпечення освітнього процесу;
модуль 4 – взаємодія;
модуль 5 – вироблення методичних рекомендацій щодо запровадження інклюзивної мистецької освіти.
Крім того, учасники ІІ етапу пілотного проєкту матимуть можливість обмінятися досвідом, розробити спільні навчальні проєкти. Для цього заплановано організувати зустрічі для обміну досвіду, ідеями та спільного пошуку найкращих рішень проблемних питань, які можуть виникнути у ході реалізації проєкту.
Усі мистецькі коледжі та школи, які візьмуть участь у всіх етапах проєкту та виконають всі передбачені практичні завдання, отримають сертифікат учасника проєкту.
3. Тривалість ІІ етапу пілотного проєкту з квітня 2021 по грудень 2021 року.
4. Орієнтовний графік проведення заходів в рамках ІІ етапу пілотного проєкту для учасників, які беруть участь вперше:
16.04.2021
Оголошення результатів конкурсного відбору
підписання меморандумів про участь у ІІ етапі пілотного проєкту
Семінар-тренінг з питань фізичної доступності мистецьких шкіл/коледжів
Аудит доступності
Напрацювання плану підвищення доступності
Модуль №2 Організація навчання учнів/студентів з особливими освітніми потребами
Семінар-тренінг з питань особливостей організації навчання учнів/студентів з особливими освітніми потребами в мистецьких школах/коледжах
вересень 2021
Модуль №3 Навчально-методичне забезпеченні освітнього процесу
Виготовлення електронного буклету «Мистецький коледж без обмежень» Виготовлення дидактичних матеріалів для навчання учнів з особливими
освітніми потребами
жовтень 2021
Модуль №4 Взаємодія
Аналіз першого досвіду та розробка спільних мікропроєктів для інклюзивного навчання в мистецьких школах/коледжах
листопад 2021
Модуль № 5. Вироблення методичних рекомендацій щодо запровадження інклюзивної мистецької освіти.
Підсумкова зустріч – оцінювання результатів, напрацювання рекомендацій
грудень 2021
Розробка та поширення рекомендацій з організації інклюзивного навчання в
мистецьких школах/коледжах
5. Орієнтовний графік проведення заходів в рамках ІІ етапу пілотного проєкту для мистецьких шкіл, які продовжують участь в проєкті:
квітень 2021
Модуль 1.
Індекс інклюзії в мистецьких навчальних закладах
червень – грудень 2021
Протягом модулів 3-5 здійснення менторської підтримки, учасників, що продовжують участь в проєкті.
Уточнена інформація щодо часу, місця та форми проведення навчальних модулів, надаватиметься учасникам заходів не пізніше ніж за 5 днів до запланованого початку заходу.
6. Профіль учасника пілотного проєкту:
ви давно хотіли прийняти на навчання учнів/студентів з особливими освітніми потребами, але не впевнені у своїх силах (можливо, у вас навіть був невдалий досвід);
принаймні одна дитина з особливими освітніми потребами прагне навчатися у вашій
школі/коледжі, ви готові її прийняти на навчання, але не знаєте, як створити умови для неї;
засновник вашого закладу поділяє зацікавленість у розвитку інклюзивного навчання і готовий підтримати вас;
ви також вважаєте, що особливості розвитку особи не повинні стати перешкодою
для розкриття таланту;
ви готові розповідати про власний досвід, труднощі та перемоги;
ви готові долати стереотипи, виходити із зони комфорту, не боїтеся змін;
АБО
насправді Ви – супергерой, який прагне змінити світ на краще, а у повсякденному житті маскується під директора чи викладача мистецького коледжу.
Мінімальні вимоги до участі у пілотному проєкті, для учасників, що беруть участь вперше (критерії відбору учасників пілотного проєкту):
наявність сайту закладу освіти;
мінімальний рівень архітектурної доступності для учнів/студентів з особливими освітніми потребами;
наявність у закладів здобувачів освіти з особливими освітніми потребами;
наявність бажаючих навчатись дітей з особливими освітніми потребами (підтверджуюче письмове звернення батьків дитини);
мотивація та зацікавленість у розвитку інклюзивного навчання.
Необхідною умовою участі в пілотному проєкті є участь в усіх 5 модулях.
Відбірковий етап здійснюється виключно в електронній формі, шляхом реєстрації в гугл-формі.
Реєструватись можуть фахові мистецькі коледжі та мистецькі школи.
До участі будуть відібрані 15 учасників.
Дедлайн реєстрації: до 23:59, 31 березня 2021 року.
У заявці заявники мають підтвердити, що не існує перешкод для участі у ІІ етапі пілотного проєкту «Мистецька освіта без обмежень» та виконання міжмодульних завдань. Заявники також мають попередити про будь-які потенційні конфлікти інтересів, які можуть виникнути під час виконання завдання. У разі виникнення будь-якого конфлікту інтересів, про який було відомо, але не було заявлено під час подання заявки, договір може бути припинений.
6.2. Фінансові умови
Участь у ІІ етапі пілотного проєкту є безкоштовною – витрати на організацію вебінарів, семінарів, проживання та харчування несуть організатори програми.
Увага! Оплата транспортних витрат (при проведенні заходів, які вимагають фізичної присутності учасників) здійснюється за рахунок відряджуючої організації (або самих учасників).
Як залучити недержавний сектор до надання соціальних послуг? Якими є основні переваги такого партнерства? Як визначати потреби громади у соціальних послугах? Як створювати координаційні групи із вивчення такої потреби, уникаючи при цьому найпоширеніших помилок? Як здійснювати моніторинг надання соціальних послуг, визначивши оцінку якості? Спікери нашого вебінару проаналізують урядові документи щодо надання соціальних послуг; поділяться практичними […]
«У Копенгагені перейшли від принципу безабар’єрного середовища до принципу універсального дизайну. Таким чином столиця Данії демонструє, що розглядає створення міського простору, доступного для людей з інвалідністю, як фундаментальну складову сучасного міста», – розповідає генеральна секретарка Національної Асамблеї людей з інвалідністю України Вікторія Назаренко, яка разом із іншими членами організації відвідувала столицю Данії на запрошення DPOD […]
On June 18, Storozhynets hosted the launch of the advocacy campaign "Communities for All: Creating Change Together with People with Disabilities". This is not just an event - it is the beginning of a large and unifying effort to make the community accessible, inclusive and convenient for everyone. Residents of Storozhynets gathered on the central square: people with disabilities, representatives of NGOs, veterans, representatives of [...]
The purpose of the National Assembly of People with Disabilities of Ukraine (NAPWD) is to unite organizations whose members are people with disabilities to protect their rights, empower them and build an inclusive society. Last year, the NGO "Dreams of Special Children" joined the large family of the NAIA. For its team, this is not only a formal membership, but also an opportunity to find friends, like-minded people and reliable [...]
"The National Assembly of People with Disabilities of Ukraine will carefully study the experience of its Danish colleagues, in particular, the areas of their work, algorithms of interaction with the authorities, and the implementation of certain practices. Like, for example, the definition of the inclusion index, which we will recommend for implementation in our country," said Victoria Nazarenko, Secretary General of the National Assembly of People with Disabilities, speaking on June 19, 2025, in [...]
The coordinators of the project "Multisectoral Humanitarian Assistance with Disability for IDPs, Returnees, Veterans and Host Communities in Ukraine" met with the head of the Storozhynets City Council, Ihor Mateychuk. During the meeting, several key areas of cooperation were discussed: support for the advocacy campaign "Communities for All: Together with People with Disabilities, We Create Change", involvement of local businesses in the formation of [...]