Четвертий день роботи семінару «Орієнтування та мобільність: основа реабілітації людей з порушеннями зору» був переважно практичним.
Робота розпочалася з перегляду навчального відео про роботу у попередні дні. Далі під час лекції-демонстрації «Методика вивчення відкритого простору: земельна ділянка» учасники та учасниці семінару повторювали та закріплювали набуті знання про простір та способи формування просторових уявлень.
Дізналися про особливості пересування з тростиною і техніки безпеки при невізуальному русі, про важливість правильної постави, правильного положення рук і ніг відповідно до правила «де не була тростина – нога не ступала», а також про «другу заповідь» інструктора з орієнтування та мобільності – «на маршруті ні про що, крім маршруту».
Учасники/ учасниці семінару та демонстраційної групи працювали в парах і знайомилися зі спеціально виготовленими тактильними картами (мнемосхемами) розташування будівлі та прилеглої до неї території.
Вся подальша робота відбувалася у дворі будівлі. Слухачі/ слухачки семінару відпрацьовували техніку пересування з тростиною, вчилися тактильно відрізняти різницю фактур та орієнтуватися у просторі з використанням засобів доступності: пандусу та тактильних смуг різних типів.
Навчально-тренувальна система стандартних та спеціальних тактильних смуг, побудована на території навчального закладу для незрячих, має свої особливості, які й опановували учасники/ учасниці семінару, навчаючись візуально, тактильно і за звуковим орієнтиром з використанням білої тростини розрізняти різні типи тактильних смуг (направляючі, інформаційні, попереджувальні), їх функціонал та пересуватися у просторі з їх допомогою.
Також учасники/ учасниці семінару в парах та індивідуально виконали декілька вправ, спрямованих на формування навички пересування у просторі з білою тростиною: пересування за орієнтиром різних типів, пересування за тактильною смугою і орієнтиром, пересування по прямій між тактильною смугою і орієнтиром та інші. Частина завдань і вправ стосувалася вивчення та практичного опанування способів переміщення у просторі, якім незрячій людині практично неможливо навчитися самостійно без допомоги інструктора.
Наступним етапом навчання стала самостійна розробка маршруту пересування територією школи з кількома поворотами з використанням папок інструктора О&M та відпрацювання маршрутів у парах за участю демонстраційної групи, з чітким словесним описом та перевіркою орієнтирів на маршруті.
На спеціально облаштованому навчальному майданчику (створеному в рамках даного проєкту) у дворі школи відбулася демонстрація «Вивчення відкритого простору: земельна ділянка». Учасники семінару на прикладі учасників демонстраційної групи побачили вправи та практики, які в ігровій формі показували вплив звукоритмічного оточення на здатність незрячої людини правильно визначати власне розташування та розташування орієнтирів у просторі, пересування у відкритому просторі по прямій без перешкод та з перешкодами. На завершення навчального дня відбулося практичне відпрацювання учасниками теми «Орієнтування у відкритому просторі: земельна ділянка» та індивідуальна робота як у парах, так і окремо.
Захід організовано ГС ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» спільно з кафедрою офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за підтримки ПРООН у межах проєкту «Підтримка реабілітації людей з інвалідністю, спричиненою війною» та за фінансування урядів Республіки Корея та Німеччини.
Війна змінила життя мільйонів українців, але не всім вдалося знайти у випробуваннях нові сенси. Історія Світлани — це шлях від болю й втрат до віри у власні сили, підтримки й самореалізації. Навесні 2022 року, коли розгубленість, страх і невідомість майбутнього охопили мешканців Покровська, Світлана — дівчина з інвалідністю — разом із мамою та молодшою сестрою […]
Запрошуємо до перегляду вебінару «Стаціонарний догляд в умовах війни: що потрібно знати?», організований Ресурсним центром Національної Асамблеї людей з інвалідністю України (НАІУ) у межах проєкту «Реабілітація в Україні» (Rehab4U). Детально про проблеми сфери надання соціальних послуг стаціонарного догляду в Україні та шляхи їх розв’язання. Які законодавчі акти регулюють стаціонарний догляд за людьми, що не можуть […]
У застосунку «Дія» відтепер можна оформити й базову соціальну допомогу. Це новий вид соціальної підтримки, що об’єднує п’ять виплат в одну. Як повідомляють на офіційному сайті «Дії», сервіс доступний для родин, які отримують одну або кілька виплат:▫️ допомога малозабезпеченим сім’ям;▫️ виплата на дітей одиноким матерям;▫️ тимчасова допомога дітям, чиї батьки ухиляються від сплати аліментів або […]
На Львівщині завершився п’ятиденний навчальний табір для людей з інвалідністю «Психосоціальна реабілітація та навчання». Захід організувала Національна асамблея людей з інвалідністю України в межах проєкту «Разом у дії: підвищення потенціалу громадянського суспільства в адвокатуванні прав осіб з інвалідністю» у співпраці з Ресурсним центром недержавних організацій за фінансування Гуманітарного фонду для України (ГФУ/UHF). Сюди, у порівняно […]
Що таке інклюзія? Для когось — це пандус біля школи чи озвучений сайт. А для когось — це простягнута рука, слово підтримки або впевненість, що тебе почують. Саме про це говорили учасники чергового тренінгу, який відбувся в Іванківській громаді у межах проєкту, що реалізується Національною Асамблеєю людей з інвалідністю України (НАІУ) спільно з Міжнародною організацією […]
Як врахувати потреби кожної людини під час кризи? Як забезпечити, щоб допомога, інформація й безпека були доступні всім — без винятку? Саме ці питання обговорювали 14 жовтня в Іванківській громаді під час тренінгу «Інклюзивний підхід у гуманітарному реагуванні та відновленні», організованого Національною Асамблеєю людей з інвалідністю України (НАІУ) у межах проєкту Міжнародної організації з міграції […]