Четвертий день роботи семінару

Четвертий день роботи семінару
7 Липня 2023
Друкувати цю новину

Четвертий день роботи семінару «Орієнтування та мобільність: основа реабілітації людей з порушеннями зору» був переважно практичним.

Робота розпочалася з перегляду навчального відео про роботу у попередні дні. Далі під час лекції-демонстрації «Методика вивчення відкритого простору: земельна ділянка» учасники та учасниці семінару повторювали та закріплювали набуті знання про простір та способи формування просторових уявлень.

Дізналися про особливості пересування з тростиною і техніки безпеки при невізуальному русі, про важливість правильної постави, правильного положення рук і ніг відповідно до правила «де не була тростина – нога не ступала», а також про «другу заповідь» інструктора з орієнтування та мобільності – «на маршруті ні про що, крім маршруту».

Учасники/ учасниці семінару та демонстраційної групи працювали в парах і знайомилися зі спеціально виготовленими тактильними картами (мнемосхемами) розташування будівлі та прилеглої до неї території.

Вся подальша робота відбувалася у дворі будівлі. Слухачі/ слухачки семінару відпрацьовували техніку пересування з тростиною, вчилися тактильно відрізняти різницю фактур та орієнтуватися у просторі з використанням засобів доступності: пандусу та тактильних смуг різних типів.

Навчально-тренувальна система стандартних та спеціальних тактильних смуг, побудована на території навчального закладу для незрячих, має свої особливості, які й опановували учасники/ учасниці семінару, навчаючись візуально, тактильно і за звуковим орієнтиром з використанням білої тростини розрізняти різні типи тактильних смуг (направляючі, інформаційні, попереджувальні), їх функціонал та пересуватися у просторі з їх допомогою.

Також учасники/ учасниці семінару в парах та індивідуально виконали декілька вправ, спрямованих на формування навички пересування у просторі з білою тростиною: пересування за орієнтиром різних типів, пересування за тактильною смугою і орієнтиром, пересування по прямій між тактильною смугою і орієнтиром  та інші. Частина завдань і вправ стосувалася вивчення та практичного опанування способів переміщення у просторі, якім незрячій людині практично неможливо навчитися самостійно без допомоги інструктора.

Наступним етапом навчання стала самостійна розробка маршруту пересування територією школи з кількома поворотами з використанням папок інструктора О&M та відпрацювання маршрутів у парах за участю демонстраційної групи, з чітким словесним описом та перевіркою орієнтирів на маршруті.

На спеціально облаштованому навчальному майданчику (створеному в рамках даного проєкту) у дворі школи відбулася демонстрація «Вивчення відкритого простору: земельна ділянка». Учасники семінару на прикладі учасників демонстраційної групи побачили вправи та практики, які в ігровій формі показували вплив звукоритмічного оточення на здатність незрячої людини правильно визначати власне розташування та розташування орієнтирів у просторі, пересування у відкритому просторі по прямій без перешкод та з перешкодами. На завершення навчального дня відбулося практичне відпрацювання учасниками теми «Орієнтування у відкритому просторі: земельна ділянка» та індивідуальна робота як у парах, так і окремо.

 

Захід організовано ГС ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» спільно з кафедрою офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за підтримки ПРООН у межах проєкту «Підтримка реабілітації людей з інвалідністю, спричиненою війною» та за фінансування урядів Республіки Корея та Німеччини.