Міністерство розвитку громад та територій України презентувало методичні рекомендації для забезпечення безбар’єрного доступу до будівель, приміщень та інфраструктури закладів освіти. Цей документ став результатом співпраці з Національною Асамблеєю людей з інвалідністю України (НАІУ). Важливий внесок у розробку рекомендацій зробив консультант з доступності НАІУ Юрій Васильченко.
Що передбачають рекомендації?
- Аналіз бар’єрів: виявлення основних перешкод в інфраструктурі.
- Рішення для доступності: пропонуються практичні кроки для їх усунення.
- Інклюзія в освіті: акцент на доступності інклюзивних класів і груп.
- Облаштування простору: рекомендації охоплюють усі ключові елементи — від пішохідних доріжок і паркувальних місць до пандусів, ліфтів, санітарних кімнат.
- Адаптація для різних типів закладів: школи, університети, дитячі садочки, лекційні аудиторії, лабораторії, бібліотеки, ігрові кімнати.
Ці рекомендації допоможуть власникам і балансоутримувачам будівель і приміщень закладів освіти створювати безбар’єрне середовище та робити освіту більш доступною.
Рекомендації допомагають виявити основні бар’єри в інфраструктурі та пропонують рішення для їх усунення.
Особлива увага приділяється забезпеченню доступності для навчання в інклюзивних класах і групах. Але в рекомендаціях також передбачено облаштування всіх ключових елементів освітнього простору — від пішохідних доріжок, місць для паркування й прилеглої території до пандусів, ліфтів, коридорів і санітарно-гігієнічних приміщень.
Для різних типів освітніх закладів, зокрема шкіл, університетів і дитячих садочків, у посібнику прописані рекомендації для адаптації різних освітніх приміщень. Наприклад, для лекційних аудиторій, лабораторій, бібліотек чи ігрових кімнат.
Важливо, що рекомендації враховують потреби не лише учнів і студентів, а й відвідувачів і працівників закладів — батьків, вихователів, учителів, викладачів, науковців та іншого персоналу, які також можуть належати до маломобільних груп населення.
Заклади освіти визначені одним із головних пріоритетів у створенні безбар’єрного простору.
Чому це важливо?
Доступність освітньої інфраструктури — це основа суспільства рівних можливостей, де кожен має право навчатися, працювати та реалізовувати свій потенціал.
Докладніше ознайомитися з методичними рекомендаціями можна за посиланням.
Інформація підготовлена в рамках проєкту «Криза в Україні: Реагування та відновлення з урахуванням потреб людей з інвалідністю (2-га фаза)», що реалізується ГС «ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» (НАІУ) спільно з Європейським форумом інвалідності (European Disability Forum, EDF).