У Парламенті України зареєстровано новий євроінтеграційний законопроєкт № 5344-4 щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю!

У Парламенті України зареєстровано новий євроінтеграційний законопроєкт № 5344-4 щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю!
8 Березня 2023
Друкувати цю новину

Нагадаємо, що 23 лютого 2023 року Верховна Рада України відправила на повторне перше читання антисоціальний законопроєкт 5344-Д, який у разі прийняття міг суттєво порушити права осіб з інвалідністю.

3 березня 2023 р. Фракція політичної партії «Батьківщина» разом із депутатами фракції політичної партії «Слуга народа» та групи «Довіра» зареєстрували проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю» (реєстр.  № 5344-4), що є альтернативним до законопроекту 5344-д.

Важливим є те, що співавторами законопроєкту стали народні депутати різних політичних сил, яких об’єднало спільне бажання покращити життя людей з інвалідністю та сприяти їхньому працевлаштуванню в Україні.

Національна Асамблея людей з інвалідністю України та чисельні громадські об’єднання людей з інвалідністю були залучені до підготовки цього законопроєкту.

Дуже важливо, що в цьому законопроєкті враховані європейські директиви та політики, а  також рекомендації Комітету ООН з прав осіб з інвалідністю.

Законопроектом передбачається створити сприятливі умови для працевлаштування осіб з інвалідністю, в т.ч. шляхом впровадження апробованих в інших країнах підходів до розвитку механізмів для роботодавців і розширення можливостей для зайнятості осіб з інвалідністю, а саме:

  • запровадити сплату цільового фінансового внеску, замість карального механізму адміністративно-господарських санкцій, за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю. На період військового стану дозволено здійснювати сплату внеску в розмірі 50 %;
  • зменшити норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю з 4 % до 3 %;
  • зменшити кількість роботодавців, які повинні виконувати норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, звільнивши від його виконання роботодавців, у яких працює від 8 до 24 осіб;
  • запровадити альтернативні варіанти виконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю для роботодавців, що уклали договори із соціальними підприємствами трудової інтеграції осіб з інвалідністю або надають соціально важливі послуги населенню;
  • зараховувати забезпечення роботою деяких категорій осіб з інвалідністю І та ІІ групи, як одна працююча особа з інвалідністю за двох штатних працівників;
  • впровадити можливість проведення спеціального конкурсу в органах влади з метою забезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • поширити сплату цільового фінансового внеску на бюджетні установи. Таким чином обов’язок із його сплати встановлюється для усіх категорій роботодавців як приватного, так і публічного сектору;
  • надати право роботодавцям оскаржувати розрахунки сум цільових фінансових внесків, які вони отримуватимуться від Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю у випадку незабезпечення виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • розширити коло роботодавців, які можуть користуватися державною підтримкою у вигляді податкових пільг і фінансової допомоги для забезпечення працевлаштування осіб з інвалідністю, поширивши такі допомогу на соціальні підприємства трудової інтеграції осіб з інвалідністю. Передбачається, що такий статус суб’єкт господарювання зможе набути за умови відповідності законодавчо визначеним критеріям;
  • запровадити державну підтримку у вигляд податкових і фінансової допомоги для роботодавців, які забезпечать денну зайнятість осіб із важкими формами обмежень функціонування. Визначаються критерії такого соціального підприємства;
  • збільшити суттєво для ветеранів війни розмір і тривалість виплати допомоги по безробіттю, якщо звернення за такою допомогою надійшло вперше протягом 12 місяців з моменту звільнення його з військової служби;
  • посилити гарантії для працівників, з якими трапився нещасний випадок на виробництві/професійне захворювання, щодо збереження ними трудових відносин з роботодавцем після встановлення їм інвалідності;
  • здійснювати фінансування соціального супроводу осіб з інвалідністю при працевлаштуванні та на робочому місці, а також послуг персонального асистента для осіб з інвалідністю на робочому місці; здійснювати фінансування дотацій/компенсацій особам з інвалідністю для можливості придбання ними асистивних технологій (крім допоміжних засобів реабілітації та виробів медичного призначення), безпосередньо необхідних для їх трудової діяльності;
  • уточнити положення законодавства щодо дискримінації за ознакою інвалідності, універсального дизайну та розумного пристосування товарів, робіт і послуг;
  • привести визначення особи з інвалідністю та положення законодавства щодо громадських об’єднань осіб з інвалідністю у відповідність до Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю та рекомендацій зазначеного Комітету ООН по правам осіб з інвалідністю.

Дякуємо усім хто підтримав та підтримує Національну Асамблею людей з інвалідністю України та чисельні громадські об’єднання в боротьбі за права людей з інвалідністю!

Робота триває!

Секретаріат НАІУ

  Категорія: