Дитяча телерадіоаудиторія є найбільш вимогливою і сегментованою – експерти

Дитяча телерадіоаудиторія є найбільш вимогливою і сегментованою – експерти
25 Червня 2018
Друкувати цю новину

Проєкт концепції презентувала генеральна продюсерка просвітницького напряму НСТУ Тетяна Кисельчук. Вона зазначила, що аудиторія дитячого мовлення є, ймовірно, найбільш вимогливою і найбільш сегментованою з усіх груп аудиторій Суспільного. За її словами, це величезний спектр потреб і різноманітностей, які часто не перетинаються.

«Я багато разів виступала на публічних заходах, але чомусь саме «Обговорення нарису концепції дитячого мовлення» вселяло в мене страх, можливо, тому, що я думала, що це надформальне засідання, в якому всі скажуть «ми за все хороше – проти всього поганого», і ніхто людської поради не дасть. Але абсолютно неочікувано для мене порад було багато, а, головне, що були пропозиції про допомогу. Безумовно, ми скористаємося порадами. Ми з Євгенією Мельник (креативний продюсер дитячих проєктів) збираємося до кінця літа зустрітися з усіма учасниками обговорення окремо, тому що під час обговорення було видно, що кожному з них є що сказати, є чим з нами поділитися. Після чого я напишу стратегію, а член правління НСТУ Юрій Макаров – концепцію, яку ми, сподіваюся, захистимо восени», – сказала у коментарі сайту «Суспільне. Детектор медіа» Тетяна Кисельчук.

За словами начальника управління контролю та аналізу телерадіомовлення Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Романа Кіфлюка, аналіз дитячого мовлення в ефірі загальнонаціональних телеканалів, на жаль, показує невтішну картину. «Близько 60% усього контенту – це мультики. І останніми роками спостерігається тенденція, коли телеканали геть відмовляються від такого жанрового наповнення. Із пізнавальними передачами ситуація  теж складна. Останній моніторинг Національної ради, проведений у квітні – травні цього року, засвідчує, що такі програми є в ефірі лише 4-х телеканалів. Щодо Суспільного – на «Культурі» зафіксовано близько 8 годин пізнавальних передач на тиждень, а на НСТУ були лише мультики. Щоправда останнім часом з’явилися нові передачі і для підлітків», – зазначив він, додавши, що є попит саме на україномовний продукт.

Психолог Любов Найдьонова закликала Суспільне більше залучати до створення дитячих програм освітян, особливо тих, які займаються медіаграмотністю. На її думку, необхідно дбати про виховання дитини, готувати її до життя, давати їй необхідні знання.

Свої погляди на розвиток дитячого мовлення висловили також дитяча письменниця Тетяна Стус, правозахисниця, авторка дитячих книжок Лариса Денисенко, радниця з питань захисту прав дітей МБО «СОС Дитячі Містечка» Україна Лариса Жигун, представниця молодіжної асоціації «Альтернатива-В» Ірина Боднар, головна редакторка порталу «Детектор медіа» Мар’яна Закусило,член правління НСТУ Роман Вінтонів, члени наглядової ради Наталя Скрипка, Ігор Хохич, Світлана Остапа, голова НР Тетяна Лебедєва та ін.

«Ключ до досягнення юнацької, дитячої аудиторії — робити контент для них, про них і спільно з ними. Наглядова рада НСТУ всіляко залучає організації, що працюють із дітьми, молодіжні організації, освітян, дитячих психологів, щоб закласти фундамент для виробництва контенту для дітей та молоді, який стане дороговказом для менеджменту. Працюємо пліч-о-пліч із нашою аудиторією!», – сказав секретар наглядової ради, який обраний від дитячих та молодіжних громадських організацій, Вадим Міський.

У перший рік роботи Суспільного мовлення вже запущено низку нових проєктів для дитячої та молодіжної аудиторії: онлайн-радіо «UA:Казки», перше українське лялькове телешоу «Додолики», телепроєкт про творчу молодь Na Hi Ba. Також за цей час повністю оновлено ефір загальноукраїнського молодіжного музичного Радіо «Промінь».

Це нелегко робити, в ситуації із недостатнім фінансуванням Суспільного активне втілення всіх ідей у життя практично неможливе. Про це сказав член правління НСТУ Юрій Макаров. Він висловив сподівання, що ситуація зміниться найближчим часом. За його словами, на телерадіокомпанії підготовлена низка проєктів, які за наявності фінансування відразу будуть запущені у виробництво.

Нагадаємо, 13 лютого 2018 року понад сто охочих (працівників філій НСТУ та представників національних меншин) за підтримки офісу Ради Європи в Україні майже шість годин обговорювали проєкт концепції мовлення для національних меншин.

Фото: надані Офісом Ради Європи в Україні, Світлани Остапи.

                                                                                                                                                                                            Суспільне. Детектор медіа

  Категорія: