Нещодавно в Києві після робіт з капітального ремонту було відкрито відновлену станцію метрополітену «Сирець».
Київський метрополітен є однією із небагатьох організацій в Україні, яка у своїй роботі за напрямком створення безпечного та безперешкодного доступу до своїх об’єктів та послуг для всіх категорій пасажирів, у тому числі пасажирів з інвалідністю та інших маломобільних груп населення впроваджує системний підхід та розв’язує низку проблемних питань. Системна робота за відповідним напрямком успішно відбувається завдяки багаторічній співпраці КП «Київський метрополітен» із фахівцями та спеціалістами Всеукраїнського громадського об’єднання Національна асамблея осіб з інвалідністю України (ВГО НАІУ).
І саме під час планування та виконання відповідних робот по станції «Сирець» було задіяно потенціал багаторічного досвіду ПОГ ВГО НАІУ «Ресурсний центр «Безбар’єрна Україна»». Фахівці РЦБУ взяли участь в розробці та втіленні вже концептуальної системи тактильної підлогової навігації, яку вперше було реалізовано на станції метро «Святошин». Також було розроблено та встановлено систему Мнемосхем, про концепцію яких писали раніше.
ЩО Є НОВОГО ТА ІННОВАЦІЙНОГО?
Для станції «Сирець» було розроблено та встановлено УНІВЕРСАЛЬНУ КАРТУ СТАНЦІЙ ТА ЛІНІЙ КИЇВСЬКОГО МЕТРОПОЛІТЕНУ, аналогів якої серед існуючих на сьогодні подібних рішень відповідної якості на Україні не існує. Відповідна карта максимально забезпечує основні принципи універсального дизайну. Чому? Картою можуть вільно користуватися звичайні пасажири. Карта виконана у максимально можливому варіанті збільшеного шрифту та у контрастному співвідношенні кольорів і саме тому є доступною і дуже зручною для зорового сприймання слабозорих користувачів. Карта адаптована під тактильне сприйняття користувача без залишку зору і є максимально зрозумілою, зручною та доступною на дотик завдяки дублюванню у тактильному вигляді та шрифтом Брайля.
Для станції «Сирець» було розроблено та встановлено експериментальні візуально-тактильні інформатори та вказівники Вперше було розроблено дизайн-макет, який, на думку авторів, має забезпечити максимально комфортне, швидке та зручне отримання інформації для усіх категорій пасажирів. Йдеться про вказівники, виконані збільшеним шрифтом у контрастному співвідношенні кольорів та продубльовані шрифтом Брайля. Відповідні вказівники доступні для візуального сприйняття незрячих людей, які мають декілька відсотків залишку зору, досить комфортні для слабозорих пасажирів, дозволяють дуже швидко, не затримуючи рух натовпу пасажирів у часи пік, отримати всю необхідну інформацію іншим категоріям МГН, наприклад, людям, які не орієнтуються на місцевості (станції). Тобто відповідні вказівники сприяють підвищенню рівня безпеки перебування на станції для усіх пасажирів. До станції «Сирець» (на всіх інших станціях) на сьогодні існує величезна проблема, пов’язана саме із візуальною доступністю. Слабозорі пасажири та деякі інші категорії МГН орієнтуються інтуїтивно. І коли починають роздивлятися наявні на сьогодні старі вказівники та схеми, перешкоджають руху інших пасажирів.
І ось є перша спроба виправити і цей комплекс проблемних питань у вигляді вказівників перелік станцій у відповідному напряму руху та вказівника щодо вулиць та громадського транспорту. Відповідні вказівники встановлені на максимально зручній для зорового та тактильного сприйняття висоті, у максимально зручному місці розташування. Є дуже велике сподівання, що відповідні вказівники будуть ручними для всіх категорій пасажирів і така система візуально-тактильної навігації буде впроваджена по всіх інших станціях Київського метрополітену.
ВГО НАІУ ПОГ «Ресурсний центр «Безбар’єрна Україна»» та КП «Київський метрополітен» мають амбітні плани щодо подальшої спільної співпраці в напрямку приведення інших станцій Київського метрополітену до стану доступності, безпеки, комфорту та зручності.
#НАІУ #НІЧОГО_ДЛЯ_НАС_БЕЗ_НАС
Інформацію розміщено в рамках реалізації Всеукраїнського проєкту «Участь в процесах прийняття рішень: НІЧОГО ДЛЯ НАС БЕЗ НАС», який реалізує ГС «ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» за рахунок коштів Державного бюджету України.