• Спрямувати свої зусилля на: укріплення громадянського суспільства та вдосконалення політики, планування, координації, підзвітності й надання соціальних послуг з акцентом на розвитку інклюзивної освіти в Україні.
  • Проєкт відігравав суттєву роль у забезпеченні підтримки різним зацікавленим групам у двох його пілотних регіонах – Львівській області та Автономній Республіці Крим – для налагодження міцних горизонтальних зв’язків та спільного розроблення, просування і впровадження політики й практики інклюзивної освіти. Упродовж четвертого року проєкт почав поширювати свої напрацювання на нові області: Харківську, Луганську, Дніпропетровську, Кіровоградську й Вінницьку.

Результати проєкту

  • Завдяки реалізації проекту вдалося внести зміни в законодавство України в сфері освіти осіб з інвалідністю. 
  • Підготовлено в складі робочої групи при МОН (наказ МОН від 28 січня 2012 року №27) Концепцію розвитку інклюзивної освіти  
  • Розроблено проєкт Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах (затверджено). 
  • Проект Положення про ПМПК (затверджено).
  • Проєкт Положення про ПМПК (затверджено). 
  • Введено посаду асистент учителя.
  • Створено при Мінрегіонбуді міжвідомчу робочу групу з питань перегляду нормативних документів іх проєктування загальноосвітніх навчальних закладів з метою створення умов для навчання дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку, до складу якої увійшли представники Мінрегіонбуду, МОН, МОЗ, НАІУ та ВАТ «КиївЗНДІЕП». 

Загалом, у реалізації проєкту було пройдено низку суттєвих етапів:

•Створення нормативної бази в Україні, орієнтованої на просування інклюзивної освіти в школах і громадах двох пілотних регіонів і на загальнонаціональному рівні.

•Посилення ролі організацій громадянського суспільства й розвиток їхньої спроможності підтримувати та поширювати інклюзивну освіту в двох пілотних регіонах і на загальнонаціональному рівні.

•Посилення спроможності ключових зацікавлених груп розвивати свої мережі та спільно розробляти й реалізовувати політику й практику інклюзивної освіти.

•Розроблення навчальних програм для допрофесійної підготовки:

  • Затвердження Вченою радою Університету «Україна» двох нових курсів з питань вивчення інвалідності «Інвалідність та суспільство», «Доступність та універсальний дизайн». Ця суттєва подія свідчить про налагодження нового типу відносин між проектом і «класичними» університетами, що пропонують широкий вибір програм академічної та фахової підготовки.
  • Включення інтегрованого 54-годинного курсу й відповідних матеріалів для читання до існуючої бакалаврської програми, яка охоплює ключові елементи сучасних концепцій, підходів і стратегій у галузі інклюзивної освіти. 
• Створено навчальні модулі «Вступ до інвалідності», «Розвиток соціальної політики», «Доступність та універсальний дизайн», «Консультативна політика».
• Модулі постійно викладалися в пілотних регіонах для наступних груп слухачів:
170 представників з Міністерства освіти, молоді та спорту України, Міністерства соціальної політики та представників місцевої влади;
85 архітекторів, інспекторів ДАБІ, планувальників з 27 регіонів України;
42 співробітників ПМПК; 
74 представників  ГО та партнерських організацій;
73 представників шкіл – інтернатів з 27 регіонів;- 72 викладачі та 490 студентів з 10 університетів Києва, Вінниці, Луганська, Харкова, Донецька, Сімферополя, Керчі), які прослухали тренінгові модулі «Інвалідність та суспільство» та «Доступність та універсальний дизайн».
  • Погодження нової угоди про співпрацю з Київським Університетом ім. Бориса Грінченка щодо включення змісту одного з курсів для вчителів і керівників шкіл до магістерської програми цього Університету.

•Розроблення програм підвищення кваліфікації для працюючих фахівців:

  • П’ять курсів підвищення кваліфікації для вчителів і керівників шкіл було рекомендовано для всіх студентів ІППО. 
  • Два курси підвищення кваліфікації пропонуються Національною академією державного управління (Київ, Львів і Крим) із залученням тренерів проекту в якості викладачів.

•Управління освіти в пілотних регіонах взяли на себе зобов’язання щодо впровадження інклюзивної освіти, створивши посади асистентів учителя для підтримки інклюзивних освітніх ініціатив. 

Активності

Активності відсутні.

Вступ до НАІУ

Вам імпонує наша діяльність? Приєднуйтесь до організацій-членів Національної асамблеї людей з інвалідністю України!
приєднатися до НАІУ
ukУкраїнська