Четвертий день роботи семінару «Орієнтування та мобільність: основа реабілітації людей з порушеннями зору» був переважно практичним.
Робота розпочалася з перегляду навчального відео про роботу у попередні дні. Далі під час лекції-демонстрації «Методика вивчення відкритого простору: земельна ділянка» учасники та учасниці семінару повторювали та закріплювали набуті знання про простір та способи формування просторових уявлень.
Дізналися про особливості пересування з тростиною і техніки безпеки при невізуальному русі, про важливість правильної постави, правильного положення рук і ніг відповідно до правила «де не була тростина – нога не ступала», а також про «другу заповідь» інструктора з орієнтування та мобільності – «на маршруті ні про що, крім маршруту».
Учасники/ учасниці семінару та демонстраційної групи працювали в парах і знайомилися зі спеціально виготовленими тактильними картами (мнемосхемами) розташування будівлі та прилеглої до неї території.
Вся подальша робота відбувалася у дворі будівлі. Слухачі/ слухачки семінару відпрацьовували техніку пересування з тростиною, вчилися тактильно відрізняти різницю фактур та орієнтуватися у просторі з використанням засобів доступності: пандусу та тактильних смуг різних типів.
Навчально-тренувальна система стандартних та спеціальних тактильних смуг, побудована на території навчального закладу для незрячих, має свої особливості, які й опановували учасники/ учасниці семінару, навчаючись візуально, тактильно і за звуковим орієнтиром з використанням білої тростини розрізняти різні типи тактильних смуг (направляючі, інформаційні, попереджувальні), їх функціонал та пересуватися у просторі з їх допомогою.
Також учасники/ учасниці семінару в парах та індивідуально виконали декілька вправ, спрямованих на формування навички пересування у просторі з білою тростиною: пересування за орієнтиром різних типів, пересування за тактильною смугою і орієнтиром, пересування по прямій між тактильною смугою і орієнтиром та інші. Частина завдань і вправ стосувалася вивчення та практичного опанування способів переміщення у просторі, якім незрячій людині практично неможливо навчитися самостійно без допомоги інструктора.
Наступним етапом навчання стала самостійна розробка маршруту пересування територією школи з кількома поворотами з використанням папок інструктора О&M та відпрацювання маршрутів у парах за участю демонстраційної групи, з чітким словесним описом та перевіркою орієнтирів на маршруті.
На спеціально облаштованому навчальному майданчику (створеному в рамках даного проєкту) у дворі школи відбулася демонстрація «Вивчення відкритого простору: земельна ділянка». Учасники семінару на прикладі учасників демонстраційної групи побачили вправи та практики, які в ігровій формі показували вплив звукоритмічного оточення на здатність незрячої людини правильно визначати власне розташування та розташування орієнтирів у просторі, пересування у відкритому просторі по прямій без перешкод та з перешкодами. На завершення навчального дня відбулося практичне відпрацювання учасниками теми «Орієнтування у відкритому просторі: земельна ділянка» та індивідуальна робота як у парах, так і окремо.
Захід організовано ГС ВГО «Національна Асамблея людей з інвалідністю України» спільно з кафедрою офтальмопедагогіки та офтальмопсихології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова за підтримки ПРООН у межах проєкту «Підтримка реабілітації людей з інвалідністю, спричиненою війною» та за фінансування урядів Республіки Корея та Німеччини.
Уряд продовжив виплати для деяких із найбільш вразливих категорій внутрішньо переміщених осіб, які отримували допомогу протягом попередніх трьох шестимісячних періодів. Як повідомляє на своєму сайті Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності України, оскільки ці кошти допомагають людині пройти складний етап пошуку житла та роботи, облаштування в новій громаді, було вирішено подовжити ці виплати ще на […]
Інклюзивне навчання — це не лише про уроки та програми. Це про систему, у якій кожна дитина відчуває свою цінність і має можливість розкривати таланти у співпраці з іншими учнями та педагогами. А також це про створення шкільного середовища, де всі учні, незалежно від їхніх освітніх потреб, мають рівні можливості для розвитку. На цьому наголосила […]
Кабінет Міністрів України ухвалив зміни до порядку надання статусу дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів. Раніше його надавали: Тепер його можна оформити: Як повідомляє на своєму сайті Міністерство соціальної політики, сім’ї та єдності України, також розширено перелік підстав для надання цього статусу. Зокрема, додано депортацію або примусове переміщення, загибель чи зникнення батьків […]
Другий день тренінгу був присвячений практичним інструментам і методикам. Учасники та учасниці розглядали адаптацію простору для людей із порушеннями зору, зокрема використання тактильних та візуальних елементів доступності, аудіопокажчиків. Окремий блок стосувався методики проведення громадських досліджень об’єктів: як організувати огляд будівлі чи простору, як аналізувати отримані результати та формувати звітність. Не менш важливим стало навчання методикам […]
Російсько-українська війна триває, у тому числі із застосуванням ракет і дронів, які не залишають безпечним жодного регіону нашої країни. Держава пропонує постраждалим компенсацію. Міністерство цифрової трансформації України на своїй сторінці у Facebook пояснює, як це можна зробити. Якщо ваша домівка постраждала від обстрілу, ви можете подати заяву на компенсацію або житловий сертифікат через «єВідновлення». Детальніше […]
Шановні колеги, у рамках проєкту «Разом – потужні: розвиток потенціалу ГО осіб з інвалідністю» 06-10 жовтня 2025 року буде проводитися навчальний табір «Розвиток потенціалу громадських організацій осіб з інвалідністю. Адвокація – теоретичні та практичні аспекти». Місце проведення: «Західний реабілітаційно-спортивний центр» Національного комітету спорту інвалідів України» (вул. Рівних Прав та Можливостей, буд. 1, с. Яворів, Турківський район, […]